Nový čip Cell zajistí snadnější vývoj her pro konzoli Playstation 3
O konzoli PS3 se na rozdíl od nástupce Xboxu zatím příliš nehovořilo a překvapivě ani nespekulovalo. Zkrátka a dobře, okolo nástupce veleúspěšné PS2 bylo ticho po pěšině. To se však změnilo s nedávným ohlášením ohledně dokončení vývoje čipu Cell, který bude nejenom základem PS3, ale i celé řady dalších moderních zařízení. Oficiální informace ohledně konzole PS3 plánuje společnost Sony zveřejnit až počátkem příštího roku. Již nyní se však o této konzoli začíná hovořit kdykoli padne magické slovíčko Cell. Na presentační akci společnosti IBM v San Franciscu například padlo hned několik vyjádření ohledně mnohem snadnějšího procesu vývoje her pro platformy založené na čipu Cell, což znamená jediné - vývojáři by měli mít díky čipu Cell při vývoji her pro PS3 daleko méně starostí s technickou stránkou vývoje a budou se tak moci soustředit na tvorbu hry samotné. Positivním faktorem je podle vyjádření technika od IBM P. Hofsteeho relativně krátká doba nutná ke sžití s novou platformou, což je při vývoji konzolových věc dosti podstatná záležitost. Pokud jsou totiž vývojáři velmi dobře obeznámeni s architekturou a vědí co si mohou dovolit, nebo jak obejít některé její nedokonalosti, dokáží z ní vymáčknout naprosté maximum. I kvůli nečitelné architektuře bylo zpočátku velmi obtížně vyvíjet hry pro PS2, což byl také důvod proč byla první vlna PS2 titulů tak nevalné kvality.