Nově a lépe. Sherlock Holmes The Awakened s tématikou Cthulhu dostane remake na Unreal Enginu 4
Rok 2007 vešel do historie herního průmyslu jako svátek velkých titulů: Bioshock, Oblivion, třetí Halo, Team Fortress 2 i mnoho dalších, na které si vzpomenete. Jednou z her, kterou také došlo, bylo i dílo Frogwares. Ukrajinské studio, které už odnepaměti opatrovává značku Sherlocka Holmese, vydalo v témže roce třetí díl série s podtitulem The Awakened. Hra vyšla na PC i Nintendo Wii, přičemž nyní v oficiálním remaku zamíří i na současné platformy.
- Sherlock Holmes The Awakened se dočká plnohodnotného remaku
- Hra bude využívat Unreal Enginu 4 a bude přepracována příběhově, herně i graficky
- Titul v neznámém datu vyjde na PC i současné a minulé generaci konzolí
Remake je plánovaný pro PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series i Switch a už byl v jistém směru ohlášen už dříve, když se studio rozpovídalo o tajemném projektu Palianytsia. Tehdy jsme ale samozřejmě neměli indicie, o jakou hru půjde. Teď už máme jasno o trochu více.
Remake Sherlock Holmes The Awakened bude od úplného základu vystavěn na technologii Unreal Enginu 4. Tato změna přinese kompletní předělání hry, včetně upravené hratelnosti i výrazně předělané grafiky. Přibydou nové animace, efekty i filmečky, ale taktéž některé neviděné vedlejší úkoly a prvky vyšetřování, které v původní hře ani nebyly. Samotný příběh projde také přestavbou, a to tak, aby přirozeně budoval na vyprávění Sherlock Holmes Chapter One.
Uživatelské rozhraní se bude rovněž dramaticky lišit, fotoaparát z pohledu třetí osoby byl změněn a byly zaznamenány i některé nové anglické komentáře.
Jde-li o příběhové pozadí, říci se dá následovné. Očima začínajícího Holmese se opět střetneme s neduhy jeho mladistvé osobnosti a nově i Watsonem u prvního většího případu – Lovecraftem inspirované záhady, která zahrne jak viktoriánský Londýn, tak i osobité švýcarské psychiatrické oddělení, New Orleans a skotskou vysočinu.
Pokud jde o to, proč Frogwares raději tvoří remake místo nástupce pro Chapter One, důvod souvisí s válkou na Ukrajině. Frogwares coby studio sídlí v Kyjevě, a ačkoli novou hru skutečně vyvíjeli, za stávající situace museli proces pozastavit a napnout sílu k jednoduššímu titulu. Mimo to má ale výběr remaku i více pozitivní příčinu. Podle producenta hry Denyse Chebotarova jsou temnější události The Awakened něčím, co chtěli v týmu už dlouho rozvinout.
„Vždy chtěli tuto hru předělat, ale válka nás donutila udělat to teď. Tím, že pracujeme na titulu, který má většinu obsahu, rozsahu i vyprávění určeno po několika týdnech, vytváříme mnohem předvídatelnější a strukturovanější vývojový cyklus. A stabilita a předvídatelnost je přesně to, co právě teď potřebujeme, zatímco zbytek našich dnů zůstává tak nejistý," vysvětluje vznik remaku Chebotarov.
Ze stejného důvodu jako výše se autoři obrací i na Kickstarter. Hráči zde budou moci hru finančně podpořit a s očekávaným startem kampaně vidět i první trailer.