Nintendo tvrdě trestá za porušení embarga
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Nintendo tvrdě trestá za porušení embarga

Nintendo tvrdě trestá za porušení embarga

David Plecháček

David Plecháček

7
Reklama

Podepíše-li herní novinář informační embargo, porušit se jej nevyplatí. O tom se přesvědčil portugalský magazín FNintendo, který se rozhodl porušit nastavená pravidla a zveřejnil před vydáním hry něco, co neměl. O několik měsíců později přišel krutý trest, který je pro stránku zaměřenou na produkty Nintenda prakticky likvidační.

Věc se má tak, že FNintendo, stejně jako další světová média, dostalo k recenzi nejnovější díl Pokémonů Sword & Shield ještě před vydáním samotné hry. Projevenou důvěru ale redaktoři webu Nintendu neoplatili, a naopak zveřejnili fotografie hry, jmenovitě nových a dosud neoznámených pokémonů. „Tyto fotografie byly sdíleny online a společnosti Nintendo a The Pokémon Company rychle identifikovaly osobu, jež byla za tyto úniky zodpovědná a učinily okamžité kroky,“ píše se v tiskové zprávě, kterou Nintendo zveřejnilo jako odstrašující příklad.

Jak se Nintendo ke zdroji dostalo, není zřejmé, jisté je však to, že se magazín ke svým krokům přiznal. Nintendo se tak následně rozhodlo ukončit veškerou spolupráci s tímto médiem. „Nintendo bude vždy chránit své duševní vlastnictví a značky,“ píše se taktéž ve zprávě. „Úniky nepoškozují pouze Nintendo, ale i tisíce zaměstnanců, kteří tvrdě pracují na tom, aby své hry uvedli na trh.“

Vyjádření FNintenda kromě přiznání obsahuje samozřejmě i omluvu, jak Nintendu jako takovému, tak The Pokemon Company, v jehož vlastnictví je celá značka Pokémonů. Bohužel ale vzhledem k zaměření stránky přichází tyto kroky až příliš pozdě, a tak se médium s jedenáctiletou historií stává minulostí. Podobné případy jsou v herním světě relativně běžné, jen málokdy se ale takto okatě dostanou před zraky veřejnosti. Nintendo tak evidentně chtělo exemplárně vystoupit a vyslat vzkaz jako odstrašující případ. Vystopovat úniky je nicméně obtížné, mnohem častěji projdou viníkům bez postihu.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama