Zpět na článek

Diskuze: Next-gen hry - opravdu už jsou tady?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Istary
Istary
Level 1 Level 1
31. 12. 2006 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na PC next gen nikdy nenastane, ten je mozny pouze u konzoli pac jejich hw je po celou dobu konzole na trhu stejny proto next gen tu je a skonci s nastupem nove generace konzoli teprve pak zanikne termin next gen a vytvori se nejaky novy pro dalsi herni generaci

Scorpio_DB
Scorpio_DB
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A mezi ty reálné zásahy bych chtěl zmínit Die By The Sword (1998) která umožnila nepříteli cíleně useknout končetiny, hlavu atd. :-P poté ještě podporovala často zatracovaný systém ovládání VSIM, kde šla zbraň ovládat pohybem myši (pohybem myši doleva, švihla postava mečem doleva atd.) A u toho jsem si v mládí užil hodně srandy :-D

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Scorpio_DB jojo, to byl prvopocatek "wii-like" ovladani :)

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 01:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dobre postrehy, mimochodem, vsimli jste si, ze prvni next-gen konzoli by vlastne mel byt PSX? u nej bylo moznosti vyuzito na maximum, napriklad ve Final Fantasy 8 bylo dosazeno takoveho stupne grafickeho zpracovani, ze i prvny hry na PSII horko tezko dohanely

jen bych snad doplnil, ze inteligence nepratel byla skvela uz v prvnim MoH na PSX (snad poprve jsem tam videl, ze nepritel vam vratil granat)

ono to s tou volnosti kamery zase nebude tak zhave, nebot nakonec se vsichni preci jen vrati ke klasickemu zobrazeni, editovatelnost by vsak neuskodila, kdyz tu mame ten next gen :)

k V-Rally 2 (mimochodem, titul par excelence) bych jeste poznamenal, ze vynikala take editorem trati (DOST propracovanym) coz by v dnesni dobe hram take prospelo, u strategii, zivne pude tohoto prvku, se take zacina pomalu vytracet a zustava jen mimo mainstream (nebo jste snad videli Company of heroes s editorem?)

a na zaver ke znicitelnemu prostredi, prvnim milnikem v tomhle byla urcite hra Red Faction (ackoli informace, ktere zpocatku prosakovaly se pak neukazaly jako moc naplnene) ve ktere nam autori dali poprve pocitit jake to je kdyz ustrelite "nohu" strazni veze :)

howgh :)

Scorpio_DB
Scorpio_DB
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaromír Möwald JJ, Red Faction :-P Tam jsem strávil mnoho hodin tím, co všechno jde rozbít, a kam se můžu "provrtat" raketometem :-D

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
31. 12. 2006 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale prdlajz, next-gen neexistuje vůbec, protože jakmile už něco existuje, je to current-gen (nebo jak se tomu nadává). Next-gen je vlastně všechno, co ještě nevyšlo :-)

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
31. 12. 2006 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Genesan Taky pravda, next-gen ty konzole byly asi pred rokem... Ja uz jsem z toho de-gen :)

Taan-Stari
Taan-Stari
Level 1 Level 1
31. 12. 2006 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- De-gen :D dobry :) de-gen se za 2 roky bude rikat nynejsim next-gen konzolim :)

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Žádný next-gen podle mě ani neexistuje. Jak tu někde padlo, obrovský skok ve hrách obecně nikdy nenastane. Může vyjít hra, která provede revoluci v daném žánru, ale za next-gen by se teoreticky dalo považovat pouze Wii, protože u ní dochází k naprosté změně her už od základu. Nemluvím teď ani tak o hrách, co už vyšly, ale co by Wii mohlo dokázat. Dokonalé pohyby mečem prostě ničím jiným nevykouzlíte. Úder do míče přesně dle vašich představ, ránu pěstí, nadhod prutem... prostě podobné činnosti můžou být konečně mnohem reálnější. To už bych za next-gen považoval.
Ale stejně je to jen mezistupeň. Ten pravý next-gen přijde až s virtuální realitou, která už nebude jednoznačně rozeznatelná od reality.
Můžeme se tedy bavit o pokroku v grafice, ovládání, obecně přijaté laťce kvality či dalších různých věcech, jsou to však jen součásti, které naráz jen tak nic o sto procent nevylepší.

Ještě takové ohlédnutí za minulými nextgeny...
First gen - hraje se textový Lander
Second gen - osmibity, sedí se u televize a mačkají čudlíky, hezčí grafika
Third gen - šestnáctibity, sedí se u televize a mačkají čudlíky, hezčí grafika
Fourth gen - počítače se rozmáhají, n64 a psx jsou tu, sedí se u televize, mačkají čudlíky a grafika je ještě hezčí než jindy
Fifth gen - PS2, XBox, GameCube, sedí se u televize, mačkají čudlíky a grafika je super !!!
Sixth gen - PS3, XBox360, sedí se u televize, mačkají čudlíky ( a naklání plagiátorský ovladač ) a grafika je ještě víc super !!!
Seventh gen - Wii, skáčete u televize, běháte před televizí, ovládáte hry vlastními pohyby, grafika je trochu miň super, ale komu to vlastně vadí

No, tak asi tak. Jak vidíte, k pokroku zase tolik nedošlo, jen se vybrousily různé žánry a fíčury, které se dnes od nich v podstatě automaticky požadují. Kromě Wii se stále sedí u televize ( monitoru ) a mačkají čudlíky ( hýbe se myší ). Zlepšuje se v podstatě jen grafika a s technickými možnostmi spojená rozsháhlost her.
A už končím, jdu jíst. :)

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 zapomnel jsi, ze virtualni realita tu uz byla (i kdyz pravda, dost nedokonala) a uz v takovym devadesatym patym se po svete prohanelo par blaznu s Vitrual Boyem :) pak ti tam taky chybi automaty, u nich se mlati sice taky do tlacitek, ale je to diametralne odlisnej zazitek nez u obycejny konzole

jako uprimne, ten hype okolo virtualni reality mi prijde jako dost smesnej, pochybuju ze by si lidi dobrovolne nechavali vrtat do hlav matrixovsky diry a byli neustale online, vyzivovany pouze hadickama, to je hudba HODNE vzdalene budoucnosti (jestli vubec), me osobne prijde daleko vic next gen kdyz ma hra variabilni dej nez kdyz budu skrz fosforeskujici brejle videt svoji ruku jak bude v mechanicky rukavici svirat laser a palit po emzacich :)

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaromír Möwald Však já neříkal, že plně funkční virtuální realita tu bude za pár let. Jen říkám, že se stále vylepšují pouze detaily a celkový koncept zůstává nezměněný. Jasně, vývoj tu je, ale nebudeme přece pokládat za next-gen chleba s ještě křupavější kůrčičkou, no ne ?
Next-gen je strašně relativní slovo. Jestli se bavíme o next-gen FPS, prosím, v daném úseku se určitě dá udělat něco, co bude velkým skokem kupředu. Například Half-Life byl next-gen FPS. PS3 a XBox360 jsou konzole s next-gen grafikou. Ale výkon nedonutí vývojáře dělat skvělé, zábavné či nápadité hry, jak se píše v článku.
Prostě next-gen v hraní jako celku dle mého názor nebude každých 5 let, jak se nám to herní společnosti znaží podsouvat.

A ještě jsem chtěl dodat, že next-gen je pro mě vývoj skokem. Hry na tento skok prostě čekají, vývoj u nich probíhá postupně. Vynález použitelné virtuální reality by skok byl, proto jsem o něm mluvil.

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 next-gen neni slovo a uz vubec ne relativni >)
pokud vim tak next gen se oznacuji veci maji vyjit a maji byt svym zpusobem pokrokove, to jak moc, to uz je ciste subjektivni

Halemme
Halemme
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super clanek, uplne souhlasim s tim co bylo receno, a myslim si ze bohuzel z her se stava konzumni zalezitost, stale vice lidi hraje hry ale maji stale mene casu, aspon to pozoruju sam na sobe a myslim si ze to plati i v globalnim meritku, proto se nevyplati vyvojarum delat nake zasahove zony na nepratelich, proste to do nich nasypete a je to, 99% lidi si neuvedomi ze tam nejsou "zasahove zony".... Jo a v prvnim medal of honor na PS1 byla jeste jedna skvela vec ze kdyz mel gestapak u sebe vlcaka, stacilo mu hodit granat a on ho popadl do huby a donesl aport svemu panickovi a odpravil oba najednou To byla revoluce!!!! :)

Mistrchat
Mistrchat
Level 1 Level 1
29. 12. 2006 23:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno nic jdu si asi zase nainstalovat Deus Ex (pro neznalé - rok 2000) a když přehlédnu grafiku, budu si myslet že hraju next-gen hru =) JC Denton

B3RY
B3RY
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 00:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mistrchat přesně tak, Deus Ex to je hra velkýho formátu, tu jem začínal na ps2 a pokračuju v ní na pc XD

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
29. 12. 2006 23:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

100% souhlasím s článkem,dneska už jsou a asi i v budoucnu budou hry prostě jen a jen o grafickém a zvukovém zpracování a to je vše...Dlouho sem např. neviděl hru, která by nějak nevybočovala svými kladnými vlastnostmi z průměru(nemyslím tim pokračování slavných sérií a neustále se opakující kopírování těchto her)..a to je podle mně škoda

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Grafika PS3,Xbox360, stejne jako ovladani Wii, jsou jen povrchni zalezitosti, dulezity je obsah her. V tom smyslu termin next-gen by mel byt zmenou samotneho principu her (a k tomu je vykon hardwaru potrebny, Wii neni samospasitelne), jedine tak muzeme hovorit o skutecnem pokroku. Hry v dnesni dobe omezuje stale tataz primitivni umela inteligence, ktera se z hernich aspektu vyviji nejpomaleji. Nejenom adventury, ale RPG, akcni hry, dostavaji stale vetsi davku pribehu, ale co je to platne, kdyz se hry omezuji na skripty, co se od dob prvniho HL vubec nezmenily. Chci mit pocit, pri prochazeni hrou, ze prostredi zije, ze se mnou postavy opravdu komunikuji, ze to vse neni jen jednoducha kostra dvou alternativnich moznosti, udelam jednu vec, stane se neco, neudelam ji, stane se neco jineho, ale pokazde stejneho. Vetsi interaktivita, fyzika, vyspelejsi umela inteligence, pripodobneni herniho prostredi realite, to je cesta skutecneho next-gen v singleplayerovych hrach a diky vykonum PS3 a Xbox360 bychom se ji mohly uz dockat, jen kdyby vyvojari mysleli vic na obsah her samotnych, nez na pozlatko, co hry prodava.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 No, taky souhlasím. Jenže grafiku holt můžou ukázat, to je to první, co průměrného mainstreamového zákazníka zaujme. Ta je vidět ve všech screenshotech, trailerech a tou se pyšní na všech prezentacích. Možná ještě fyzika, když nahází barely na sebe a pak je svalí na zem. Ale taková umělá inteligence se špatně ukazuje, dá se o ní v podstatě jen mluvit a ukázat pár příkladů. A to hráče příliš nenaláka, dokud si to sami nevyzkouší, nebudou věřit řečem o skvělé umělé inteligenci, která poskytne odlišný zážitek při každém hraní.
Takže se uchylují k tomu "nejlehčímu". Snaží se o co nejlepší grafiku a co není vidět, tomu se tolik nevěnují. Taky souhlasím s tím, co říkáte o uměleckém prvku ve hrách. Jenže si myslím, že takové hry vycházejí vzhledem ke stáří herního průmyslu celkem často. Několik her ročně, to jde. Vůbec vzhledem k délce vývoje dnešních her. Ale jistě, není to dost.
Tohle se ale určitě změní, úroveň freeware her značně stoupá a tím se taky otevírá prostor tvůrčím lidem, kteří neměli doposud odvahu hru vytvářet.

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Mas pravdu. I kdyz to zni divne, nejsnazsi opravdu je jen vylepsit grafiku. Mozna to stoji strasne penez, ale ve vysledku to nestoji tolik usili, jako vymyslet treba kvalitni pribeh, prijit s neokoukanyma hernima principama. Hra s peknou grafikou ma uspech zarucen.

Ja myslim, ze ted se herni vyvoj ocita nekde na rozcesti. Vzniknou 2 proudy her, jeden, jak ho zname doted (stejne principy, lepsi grafika) a druhy, ktery se bude snazit jit jinou cestou, dat hre nejakou hodnotu, myslenku (to uz ale asi nebude hra, jak ji zname, ale spis takova vyssi forma filmu). Uvidime. Neco velkyho se ale blizi, tim jsem si jist. Je to jen otazka casu.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- Jj, blíží. A už se na to těším. :)

...a taky proto fandím Wii, protože i když to taky není kompletní revoluce, Nintendo razí jinou myšlenku než jen grafika grafika. Sony je na druhé straně šíleně arogantní, velkohubý spratek, který si myslí, že vládne světu. Aspoň tak to vidím a právě proto nehodlám PS3 fandit, i když mám svoje dvě předešlé PS moc rád. Navíc hry od Nintenda byly odjakživa nápadité, hravé, přístupné a vůbec měly spoustu jiných kladů, než jen výbornou technickou stránku. Dělá i ty "složitější" věci na hrách.

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- ElDoRado1239: Ja teda nevim, jestli je Sony arogantni spratek, obcas se tak nekdy tvari nekteri jeho fanousci i predstavitele :) To je fakt, ale prave na Playstation vychazi i v posledni dobe moc hezke tituly, ktere razi cestu vnitrni inovace, jako Forbidden Siren a nebo uzasnost, co prave hraju Okami.

Takze me vzdy pride nalepka Sony jako predstavitele povrchniho konzumu a pozlatka grafiky dost nespravedliva, prave Sony samotne na nektere inovativni hry samo prispiva.

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- robotron3: To je ale otazka, jestli to je primou zasluhou Sony, ze tyhle hry vznikaji, protoze je podporuje, nebo spis "vedlejsi ucinek" toho, ze PS2 je nejrozsirenejsi konzole. Vyjimecny tituly vznikaji na ty platforme, kterou ma nejvic lidi, protoze maji vetsi sanci, ze se hra bude slusne prodavat, a tak si muzou dovolit vic experimentovat. Zatim to ale pro PS3 tak priznive nevypada, ma daleko silnejsi konkurenci, nez v dobe prichodu PS2.

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- No to je podle me vec vedlejsi. Nesouhlasim proste s tim, delat ze Sony nejakeho dabla herni sceny. Neni pravda, ze na N byly a jsou vzdy skvele hry a Playstationu jde jen o grafiku, to vubec neni pravda. Naopak na Nintendu jde stale o podobne principy v zamereni na verne fanousky N, jako Mario Kart, kterazto hra od SNESu je porad stejna a podobne, stejne tak na Playstationu FF a MGS, porad to same a vedle toho vznikaji hry, ktere jsou dobre a jine, ale to je stejne jako vsude jinde. Stejne tak Sony, a je jedno, jestli je to dano tim, ze bylo doposavad nejsilnejsi, to neospravedlnuje prehlizeni skutecnosti, skutecnost je vysledek a na Playstationu 2 vznika jeste nyni dost kvalitnich her, ktere nejsou primarne jen o grafickem zpracovani. A na PS3 jsme toho, soudim zatim moc nehrali, takze to se da posuzovat tezko :)

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- Ja taky Sony za dabla nepovazuju :) Nemam zadnou oblibenou nebo nenavidenou konzolovou firmu. Slo mi jen o to, ze ty originalni hry jsou zasluhou jejich autoru, ne konzolovy firmy. Na PS2 vyslo spoustu zajimavych titulu a je to dobre. V tehle generaci treba budou vznikat jinde, ale dle myho nazoru to nebude zasluhou ani jedny z firem Sony, Nintendo nebo Microsoft. Takze vychvalovani nebo kritizovani techhle firem kvuli jejich hram je podle me docela mimo...

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- No vsak ja nevychvaloval, ja jen branil :)

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- Tak se omlouvam a beru zpet :)

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- Já tady psal, že mám předešlé PSka moc rád. :)
To jen momentální chování SONY a PS3 mě pije krev. Ať už hlášky čelních představitelů ( A co si myslíte o konurenci ? "We don't care" ), falešné trailery, přehypovanost ( což tedy není typické jen pro PS3, ale to je vedlejší ) atd.
PS2 je super, Okami je super. Ale PS3 mi prostě pije krev.
A samozřejmě, Nintendo nedělá jen skvělé superhry. Jenže jejich hry jsou prostě zábavné. RPG s Mariem a Luigim jsou naprosto skvělé, Castlevania od Aria of Sorrow je naprosto úžasná, Metroid Prime Hunters je vynikající ( akorát mi chybí nějaký ten starý dobrý 2D Metroid... ), Wario Ware, Nintendogs ( a vůbec NDS ), Wii... neříkej, že Nintendo nemá spoustu dobrých a i nových nápadů, narozdíl od konzervativní konkurence. Jasně že recyklujou, ale když miluju FF takovou, jaká je, chci další takovou ( a ne překopanou XII ... :( ), chci dalšího Maria... no prostě když jsem něčeho megafanda, radši uvítám jen drobné změny a případné spinoffy pro ostatní hráče.

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 kurna, to tu sou vsichni konzolisti? nejaktualnejsi nejvyssi vykon prece dosahnete pouze na PC, nehlede na to co vsechno se s nim da delat oproti stupidnim konzolim (sorry, potreboval sem se nekomu vykecat, to je muj osobni nazor), napriklad xbox live, nevim sice co presne to je ale tusim ze neco jako internet, na PC uz je internet skoro 20 let (dobry co, nektery konzole tuhle vychytavku jeste ani nemaj)

BUG
BUG
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Screamer Jestli ti mohu poradit tak pis posty az kdyz si zjistis o cem pises. veta"napriklad xbox live, nevim sice co presne to je ale tusim ze neco jako internet" je opravdu k smíchu

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
3. 1. 2007 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BUG ok, vysvetli mi to, tenhle tvuj urazlivy prispevek nema zadny smysl, ja aspon napsal proc

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Screamer Výkon mnohdy nehraje roli.

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
3. 1. 2007 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 to mas pravdu, ale je vicemene hodne vysoko, hlavne diky tomu, ze se piluje hlavne grafika

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
3. 1. 2007 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 to mas pravdu, ale je vicemene hodne vysoko, hlavne diky tomu, ze se piluje hlavne grafika

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Screamer Za eru sveho hrani, (asi 16ti letou) se citim byt nejvice pckarem, na kterem jsem stravil nejvic herniho casu, i kdyz ten ted vyplnuji hlavne hry na konzole, na ktere si obcas napisi recenze. Neber proto me nazory zde zverejnene jako od konzolisty, myslim, ze to co jsem napsal, se vztahuje na jakekoli hry, nezalezi na platforme.

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Absolutni souhlas... Next-gen je oznaceni jen pro dalsi generaci formy her, ne obsahu. Ta zustava temer stejna jako pred 5 lety. Stejna sablona pro strilecku, strategii, RPG. Dochazi jen k prolinani ruznych zanru, malokdy se nekdo pokusi rozvinout obsah v neco, co tu jeste nebylo. Budoucnost je v rozvijeni umele inteligence, interaktivity herniho prostredi a prenaseni emoci na hrace...

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- Jo, to sem zapomnel, prenaseni emoci na hrace. Nema to sice nic spolecneho s vyvojem technologii, s novou generaci konzol, ani s vykonejsim hardwarem, ale next-gen by melo byt i vetsi vyuziti umelectejsich hodnot v celkovem zameru hry. Hry jsou sice odvetvi stale mlade, ale myslim, ze uz nastal cas, aby i hry si zacaly vytvaret svou narocnejsi hodnotovou elitu, tak jako film, nebo hudba. Aby vyvojari vice ke hram pritahli spisovatele, vytvarniky (a nejen digitalni), treba i filozofy, filmare, tak aby vznikaly hry, ktere budou mit zamer, a ten se budou snazit dodrzet, aby i hry prenasely napr. poselstvi, nebo nekompromisni vizi autorovu, sdeleni, ci treba kritizovaly deni ve spolecnosti, a nebo treba jen neorealisticky zaznamenaly udalost, nebo prenasely emocni otisk.

Samozrejme takove hry nemohou byt vsechny, ale doted vychazi neco tomu podobnemu, tak 1 az 2 hry rocne, to je malo. Potrebujeme obsahove kvalitnejsi hry uz jen proto, aby se spolecnost zacla divat na hry s vetsim pochopenim o jejich prinosu a ne jen k pouhe povrchni zabave.

Herni odvetvi je totiz velice zvlastni, jeste nez se tyto hodnoty utvorily, tak jako se tomu delo napr. u uznavanych umeleckych smeru, uz se vse tak rychle zkomercnilo, ze i ta nejjednoussi hra, jako Another World z drivejsich dob, dnes vypada jako umeni. A to je presne co hram chybi.

To by melo byt next-gen.

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Kdyz uz jsme u toho - me treba udivuje, proc jeste nikoho nenapadlo predelat knizku do herni podoby (lepe receno, o zadne takove hre nevim). Vzdyt prece hry maji daleko vetsi potencial skloubit vsechny oblasti umeni dohromady. Knizky se casto zfilmuji, ale neni to ono. Je to jen pasivni... Proc nekdo knizku "nezherni"? Mohly by tak prenaset myslenku, zprostredkovat silnejsi zazitek, nez dokaze film samotny... Kdyz jsem nedavno cetl Vesmirnou odysseu, rikal jsem si, jak perfektni by ta hra mohla bejt. Nejen pasivne prihlizet, ale i byt soucast deje a ovlivnovat ho. To by byl daleko silnejsi zazitek.

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 rob06: Tak zase her na motivy kniznich predloh par vyslo. Namatkove I Have No Mouth and I Must Scream od Harlana Ellisona, nebo Agatha Christie, Sherlock Holmes, takovy ty provarenejsi detektivni pribehy, veskrze asi nejvic se jednalo o adventury, treba The Dig od Spielberga, dokonce na motivy milovaneho :) A. C. Clarka vysla sice uz davno, ale prece RAMA, neco tu bylo, ale v tomto smeru by se toho mohlo dit o mnoho vice, zvlaste, ze ty hry co jsem vyjmenoval, jsou uz starinky.

Kdyby nekdo chtel doplnit! Urcite si vzpomenete na vice her dle kniznich predloh, docela zajimave tema :)

A ted me jeste napadlo Harry Potter, ale to sem si i moch asi odpustit, ze jo :))

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 robotron3: Jo vlastne, mas pravdu, ja uplne zapomnel na adventury :) Prave v tomhle se adventury lisi od ostatnich her. Ja jsem si to predstavoval spis jako bych byl ta hlavni postava, vsechno videl z pohled vlastnich oci, mohl si tam delat, co chtel, nejen konat podle presne nadefinovanych cesticek, ktery urci autor te adventury. No vlastne by to byla taky adventura, kdyz se to tak vezme, ale ve vsech smerech pokrocilejsi, nez ji zname ted. Snad mi rozumis :)

Fuuuj, Harryho snad radsi ne :)

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 rob06: Jasne, rozumim, z toho hlediska mam strasne rad Fahrenheit, ktery k tomu smeru podle me pricichl zatim nejvice, i kdyz je porad dost omezeny, ale bylo videt, ze presne o tohle autorum slo, moc se tesim na dalsi jejich hru :)

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Výborný názor kéž by si z tebe vývojáři vzali ponaučení, mě také připadá že většina lidí považuje za next-gen tu hru která má nablýskanou grafiku ale to že hra bude nebo nebude next gen neurčuje jen grafika ale i jiné faktory.

DexterhCZ
DexterhCZ
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně si nemyslím, že NEXT-GEN může začít ze dne na den. S X360 a PS3 přišly výkonnějsší stroje a spousta lidí to považuje za next-gen, tak proč by tomu i sami vývojáři neuvěřili? Pro mě je next-gen titul Company of Heroes, u kterej de o dost velkej skok v hratelnosti v RTS žánru za poslední dobu, no a grafika neurazí:)

funami
funami
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hodně dobrej článek.
Už jsem to někde psal a budu se opakovat, ale dobrou hru podle mě dělají detajly, tedy detajly na první pohled. Takové maličkosti hráči hru zpříjemní a mnohdy si řekne, sakra to je dobrý nápad, nebo to sem nečekal....
Hold dneska když někdo uslyší slovo next-gen, tak se mu většinou vybaví grafika.

funami
funami
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@funami Ještě dodám, že je zajímavé když někdy čtu diskuze o hrách tady i na zahraničních webech, tak pozoruju značnou shodu většiny hráčů. Ať už je to Tomb Raider, Medal of Honor, Call of Duty, teď třeba i FFXII a další a další, tak všichni říkají a nadávají jak skvělé byly první díly a jak ty poslední nestojí za nic. Jak novinky které ve hře jsou se jim nelíbí a jak by raději chtěli znovu tu starou dobrou hru, která je tak bavila.
Přece právě ti hráči, kteří hráli předchozí díl budou chtít hrát i ten další. Neměly by teda hry být dělány především pro ně? A hráči nezkušení, kteří se spolehnou na reklamu a nechají se ovlivnit marketingem? Možná je takových většina, ale přece takoví si koupí hru proto, že je na ni pěkná reklama v TV, tak proč dělat hru pro ně, když si ji koupí pouze na základě reklamy?
Reklama ať je pro ty, kteří se podle ní rozhodují a samotná hra ať je pro ty zkušené, kteří chtějí kvalitu.

Podle mě je v tom spíše lenost a neochota udělat něco navíc. Ti co znají předchozí díl si to koupí z očekávání nemožného a ti ostatní se spolehnou na reklamu, tak proč se zbytečně namáhat.

A proč se vůbec namáhat, když s tím stejně nic neuděláme ;-)

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@funami marketingova strategie je bohuzel jasna, kdyz uspeje prvni dil, tak vyvojari chteji vytriskat co nejvice z pokracovani a pridaji spoustu "über" vychytavek, ktery maji hru zprijemnit a bohuzel take jistym zpusobem zevsednit...

a pro ty co se jim libil prvni dil se prece neoplati delat pokracovani, kdyz muzou hrat porad dil prvni...bohuzel, tak to casto je

Kowalchuk
Kowalchuk
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaromír Möwald a divite se jim kdyby vam nekdo rek bud udelame tu starou dobrou hru vydelame 100 Mega kdyz udelame uplne jinou usetrime na tom co zbyde dame do reklam a pak videlame 300 Mega co byste si vybrali ?

funami
funami
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaromír Möwald To Kowalchuk: no jo, jenomže ony se většinou „úplně nové“ hry nedělají a ani to po pokračování nějaké hry nechci. Nastavovaná kaše je ten správný výraz. Místo toho aby udělali úplně novou, stejně kvalitní hru. Tak udělají hru „úplně novou“, která má oproti předchozímu dílu jen lepší grafiku, jinak je jednou tak kratší, a aby nikdo nenadával tak se udělají lehké a jednoduché změny, které jsou většinou šlápnutím do …. víte kam.

Pro příklad Tomb Raider. Když jsem si zahrál demo Legendu, jásal jsem radostí a uvěřil reklamním sloganům jako „návrat ke kořenům“ a podobně. Poté co jsem si zahrál plnou verzi, zjistil jsem, že jediným dobrým počinem byla změna ovládání. Dále už jen následovaly výše zmíněné nedostatky. Poloviční herní doba a změny jako akční scény s mačkáním cuplíků v pravý čas, přehršel akčních přestřelek, asi kvůli natažení herní doby či nedostatku nápadů a to vše na úkor hodnot, bez kterých se staré díly neobešly. Tím myslím především rozmanité hádanky, které v Legendu téměř nejsou. Takovým způsobem se poslední dobou ubírá většina her. Je jedno jestli je to hra na PC, PS2, nebo „next-gen“ konzole.

Ono je totiž jednodušší postavit vedle sebe deset nebo dvacet panáků, dát hráči do ruky kvér a říct střílej, než vymyslet rozmanité a neokoukané rébusy.

Přitom existuje několik příkladů, které ukazují správnou cestu, jak vyhovět mainstreamu, tak i náročnějšímu hráči. Například God of War to podle mě dokázal dokonale. První „akční mlátička“, která mě opravdu chytla. Především díky ovládání, díky prostředí se smyslem pro detail, díky rébusům, které nebyly nikterak těžké ale byly tam.
Přece jenom je rozdíl ubíjet nepřátele jako v Baldurs Gate DA, mačkáním jednoho tlačítka v prostředí, které je sice graficky pěkné, ale stále dokola se opakující jeden strom, pravda graficky krásně zpracovaný, přestane brzo bavit, stejně tak jako mačkání jednoho tlačítka stále dokola.
Oproti tomu GoW (ne Gears of War :)) má soubojový systém který neomrzí a o nějakém opakování se lokací není ani řeč. Každé místo ve hře je originál.

God of War byl nový titul,který prostě potřeboval zaujmout. Naštěstí to udělal nejlepším možným způsobem. Je otázkou jestli se pokračování nepoveze, jako u většiny her, na vlně popularity prvního dílu.
Prostě to jde, když se chce.

Sorry za tak dlouhej post, nějak sem se rozepsal.

Jinak s tebou ale souhlasím, že na prvním místě jsou peníze. Jinak to být nemůže a možná, že je to dobře.

zoogy
zoogy
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už aby vyšel Stalker, jestli tam bude aspoň 25% věcí co vývojáři naslibovali tak tu po dlouhý době zase bude hra, která za něco stojí.

sir hup
sir hup
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 00:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud se to bere takto, tak by next-gen hra měl být Far Cry.
Far Cry ve své době přišel, všem vytřel zrak svou grafikou a především umělou inteligencí...A volnost, ať chceme nebo ne, tam byla taky obrovská...

TeeKey99
TeeKey99
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja cumim no
cim dal tim vic se presvedcuju o tom ze diskuze sou na nic, akorat se mezi sebou urazite, kazdej tomu druhymu spinite jeho nazor a do toho nadavate autorovi clanku, a nejhorsi sou ty co si prectou jen nadpis a dal nejedou a uz to kritizujou - a tech je tu fakticky hodne

Rxper
Rxper
Level 1 Level 1
7. 1. 2007 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hanak.daniel: konzole je nanic lepší je 100000000x pc podle mě je to můj názor. jak ty máš hanaku taky svůj názor

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
9. 1. 2007 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rxper hosi (nemyslim ted zrovna Rxpera), prectete si pravidla diskusi a pak se podle nich pls chovejte...vulgarity sem nepatri

Sety
Sety
Level 1 Level 1
5. 1. 2007 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nex-gen hry nebudou nikdy ani na PC ani na konzolích. Jedině vyrtuální realita dokáže vytvořit opravdový svět. Ale to jde jen v samotné mysli člověka. Žádné zobrazovací médium nikdy něco takovéhé nedosáhne. A jinak konzole jsou jen kus šrotu, pro děti a pro lidi co neuměj na PC.

funami
funami
Level 1 Level 1
5. 1. 2007 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sety Tvůj názor, tvůj problém. Jednou to třeba pochopíš.

vortex.safa
vortex.safa
Level 1 Level 1
7. 1. 2007 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sety Všichni co hrajou na konzolích sou debilové co neuměj s PC?
Tak to sme asi debilové všichni.

Halemme
Halemme
Level 1 Level 1
5. 1. 2007 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sety O tebe bych si kolo neoprel ty burane

funami
funami
Level 1 Level 1
31. 12. 2006 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z toho co tu čtu vyplývá, že next-gen vpodstatě neexistuje. je to asi pravda. Vždycky se bude jednat jen o určitý vývoj. Procesory se taky vyvíjí postupně, a ne že někdo příjde z ničeho nic s procesorem 8GHz a s hrama je to stejný.

I tak ale existuje dost her, které posouvají vývoj někam dál a přináší něco nového. Třeba God of war, Okami, Katamari, Viva Pinata, atd.

funami
funami
Level 1 Level 1
31. 12. 2006 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@funami Rob06: Taky pravda....

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
31. 12. 2006 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@funami Jenom takova poznamka, Viva Pinata podle me neprinasi zas tolik novyho. Podle toho, co jsem o hre cetl, je to v zaklade starej dobrej Dungeon Keeper s moznosti rozmnozovani a v jinym prostredi. To starani o priserky mi prijde uplne stejny. Jinak souhlasim. Next-gen existuji jen konzole, ne hry (i kdyz urcity naznaky uz se objevuji)...

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě je ve hrách asi nejdůležitější Atmosféra. Navození určité nálady a stylu....určitá hloubka. A je jedno, jestli je to adventura či RPG se skvělým příběhem či akční FPS nebo strategie. Spíš že jsou povedenější (většinou) ty RPG a Adventury v tomto prvku, jinak mi je ale žánr celkem jedno.
A sport téměř nehraji, i když se u toho dá celkem zábavně relaxovat.
No ale to už píšu o něčem jiném. Takže to naroubuji na probírané téma, a dodám: Nex-Gen bych uvítal třeba jako větší viditelný pokrok v Atmosféře PC her. Je jedno jestli by toho dosáhly lepší AI, freeformovostí, příběhem...... (Ale čím více těchto aspektů, tím lépe.). Zkrátka aby hra byla celistvá a skvělá JAKO CELEK. Aby celková kompozice všech částí vytvořila skvěle hratelný a atmosférický kus.

modryklucina
modryklucina
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Srát na to jestli je to next gen nebo ne....hlavní je jestli tě ta hra baví..a mně gow baví královsky

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no, tady se pořád hlavně bavíme pouze o hrách jako o technické atrakci, já chci od her hlavně výborný příběh.

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Genesan No když má hra opravdu propracovaný příběh je to samozřejmě velmi ku prospěchu věci ovšem v první řadě jde hlavně o to jestli tě hra baví.

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 tak to je snad samozřejmost, ne? Nikdo nebude hrát nudné a špatné hry, válka konzolí se vede jenom mezi těmi zábavnými :-)

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Genesan To by měla být samozřejmost :)

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Genesan samozrejmost to neni, to by potom vychazely jen dobre hry a kdyz budou vychazet dobre hry tak se vzdycky najde spatna dobra hra :)

ano, hry jsou v prvni rade o HRAvosti, neboli zabave

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Genesan film byl taky v první řadě o krásném zachycení pohybu :-) Zábavných a hravých her už tu bylo mnoho a mnoho, to není není next-gen :-)

Barys:
Barys:
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

musím pochválit autora... je to pěkně napsaný článek.

Tr4N3
Tr4N3
Level 1 Level 1
30. 12. 2006 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Next-gen hra je 100% RAINBOW SIX : VEGAS A SPLINTER CELL DOUBLE AGENT ;-)

Reklama
Reklama