
Největší hrou na PC a konzolích je Fortnite, mobily tvoří polovinu hodnoty herního průmyslu. Analytická společnost Newzoo vydává výroční zprávu
Do shrnování letošního roku v herním průmyslu se pouští také analytická společnost Newzoo. Ta se soustředí na čistě na herní průmysl a má široká data napříč počítačovým, konzolovým i mobilním průmyslem. Po vzoru GamesIndustry tak potvrzuje, že mobilní průmysl je z hlediska her největší, přidává i několik dalších zajímavých statistik.
- Newzoo vydává výroční zprávu o herním průmyslu
- Celková hodnota je 184 miliard dolarů, polovinu tvoří mobily
- Cloud gaming je dnes už větší, než virtuální realita
Co se souhrnu celkové velikosti týče, jak už jsme zmínili, shoduje se Newzoo s GamesIndustry. Celková hodnota, respektive příjmy herního průmyslu, je 184,4 miliard dolarů. Polovinu z toho tvoří mobilní hry, po 28 a 21 procentech si zbytek rozebírá konzolový a počítačový trh.

Zajímavé jsou ale statistiky největších her na PC, PlayStationu a Xboxu. Dle průměrných měsíčních aktivních uživatelů je největší hrou Fortnite, následovaný Minecraftem. Grand Theft Auto V si zabírá třetí pozici, na čtvrtém a pátek místě se pak objevuje Call of Duty: Modern Warfare 2 a jeho předchůdce.
Newzoo se také zmiňuje o cloudovém trhu. Dnes má tento segment hodnotu 2,4 miliard dolarů, do roku 2025 se ale očekává až čtyřnásobný růst na 8,1 miliard dolarů. Dle analytiků se cloud gaming těší pozitivnímu vývoji a nezatíží ho ani uzavření služby Stadia. Zajímavé je, že cloud gaming je dnes už větší než trh s virtuální realitou, který dnes dosahuje hodnoty 1,8 miliardy dolarů. Do roku 2024 se očekává růst na 3,2 miliardy dolarů.

Výroční zpráva také zmiňuje metaverse, kde je cítit znatelné ochlazení, avšak zájem značek o metaverse jako o místě pro reklamu je stále silný, pouští se do něj například i oděvní značky jako Nike nebo Louis Vuitton.
Nakonec se dočkáváme předpovědí pro herní průmysl do roku 2025. Očekává se růst hodnoty na 211,2 miliard dolarů, přičemž mobilní průmysl se má opět činit za téměř polovinu. Vzroste také celkový počet hráčů, je ale možné, že se celkově sníží utrácení hráčů, jelikož se nacházíme v těžké ekonomické situaci.