Nebezpečí ve Stellaris nečíhá jen ve vesmíru
Úspěch každé vesmírné civilizace závisí na nekončícím balancování na úzké čepeli risku. Vývojáři velké vesmírné strategie Stellaris se rozhodli pohrát si s hráčskou náturou a přidali do své připravované hry nepředvídatelné události, které mohou hráčům přinést bohatství nebo třeba rychlou smrt celé kolonie.
První z nich jsou Anomálie, které fungují podobně jako vedlejší questy v RPG hrách. Při prozkoumávání vesmírných těles je možné, že hráči narazí na Anomálii. Každá přichází se svým stupněm obtížnosti, podle kterého by se hráči měli řídit v případě, že se jí rozhodnout prozkoumat. To zabere nějaký čas a nese s sebou riziko katastrofického neúspěchu, ale i šanci skvělé odměny.
Pokud hráči například narazí na podivné jeskyně na asteroidu, mohou vyslat svůj výzkumný tým, aby zkoumali jejich původ. Vědci mohou narazit na fascinující objev známek cizí civilizace nebo naopak nenajdou nic zajímavého... Nebo způsobí hrozivou explozi, která asteroid vymrští ze své dosavadní dráhy letu směrem k blízké obydlené planetě.
Anomálie by měly být vzácné události, které nabídnou dle situace různé průběhy. Je možné, že při opakovaném hraní hry narazíme na stejnou Anomálii, ale příběh, který bude vyprávět, se rozvine docela jinak.
Něco podobného Anomáliím budou představovat události na koloniích. Osidlování cizích planet je ošemetná věc. Už osidlování cizích kontinentů před stovkami let prokázalo, že uzavřené ekosystémy jsou skvělými domovy pro spoustu odlišných nemocí - jak asi může být bezpečné kolonizování nových světů?
Nebudou to pouze zákeřné bakterie, ale celá plejáda nepředvídatelných událostí, které mohou nastat při osidlování cizích planet. Některé mohou být prospěšné, například skupina robotů, která si naše kolonizátory splete se svými původními pány a pomůže při těžení surovin. Jindy však mohou kolonisté narazit na vypnuté cizí terraformující zařízení, a pokud se jej rozhodnou spustit, mohou být nepříjemně překvapení, když stroj přemění atmosféru planety na čpavek. Nepříjemně překvapení a mrtví.
Nikdo neříkal, že kolonizace nových planet bude hračka, ale z pravidelných vývojářských deníčků to alespoň vypadá, že Setllaris bude pořádná hra.