Název hry musí dle autorů GTFO rezonovat
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Název hry musí dle autorů GTFO rezonovat

Název hry musí dle autorů GTFO rezonovat

David Plecháček

David Plecháček

2. 3. 2020 13:19
Reklama

Když chcete vyvíjet hru, samotným základem procesu je vědět, co vlastně vytvoříte. Dříve či později ale dojdete do fáze, kdy budete přemýšlet o názvu. Ačkoliv se v rámci celého vývoje hry jedná o banalitu, správné pojmenování vám může výrazně pomoci k tomu, aby se hře dařilo a našla si cestu k většímu počtu hráčů. A pak se může stát, že vás napadne název GTFO.

GTFO možná znáte, jedná se o kooperativní akci vývojářů z 10 Chambers Collective, tedy od lidí, kteří v minulosti ve Starbreeze pracovali například na Payday. Hra byla před lety představena na The Game Awards, přičemž je již několik týdnů v předběžném přístupu na Steamu. Zkratku GTFO byste ale na první pohled hledali přímo ve hře obtížně. Jak tedy vznikla?

Jelikož je náplní hry utéct z hororového komplexu, ve výsledku akronym pro 'Get the F*ck Out' není vyloženě zcestný. Ale že by se od začátku jednalo o záměr, to se úplně říct nedá. Název vznikal mnohem obtížněji: „Měli jsme na toto téma brainstorming. Říkali jsme si, ok, tak jaký nakonec vybereme? Ve finále jsme nechali celý kolektiv hlasovat,“ řekl Svante Vinternatt z 10 Chambers na konferenci PAX East.

To, že výsledek volby rezonuje jak veřejností, tak samotnými vývojáři, Vinternatt přiznává. „Někteří to milují, jiní to nenávidí, ve výsledku je ale důležité, že si to hráči pamatují,“ říká. „Měli jsme několik alternativ, a samozřejmě jsme o tom před tím debatovali, ale dospěli jsme k názoru, že GTFO se ke hře hodí,“ dodává.

Zatímco může název veřejností polarizovat, hra samotná si získává přízeň čím dál většího počtu hráčů. Ačkoliv je stále v předběžném přístupu, už teď nabízí slušnou porci napětí a hororových momentů. Navíc většinu hry se opravdu snažíte vypadnout z nějaké šlamastiky, do které jste se dostali, takže vývojáři svým hlasováním vybrali vcelku trefnou variantu.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama