ms-3d-neni-mainstreamova-zalezitost
Novinka MS: 3D není mainstreamová záležitost

MS: 3D není mainstreamová záležitost

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

1
Reklama

Phil Spencer zastává pozici viceprezidenta Microsoft Game Studios a je tedy člověkem, na jehož názoru mnohým lidem velmi záleží. A protože se v poslední době točí téměř všechno kolem technologie trojrozměrného zobrazení, dělí se s námi o svůj pohled i Spencer. Nosnou myšlenkou jeho čerstvého vystoupení v televizi CNN byla skutečnost, že 3D technologie ještě není ani v nejmenším mainstreamovou záležitostí. Problém je především v ceně a čistém faktu, že jen málokdo dnes skutečně vlastní 3D televizi a sadu brýlí: „Z mé pozice zástupce firmy [Microsoft] není mým úkolem prodat vám novou televizi. To není součást mého byznys plánu,“ pouští se do vysvětlování Spencer a lehce se dotýká konkurence v podobě Sony, která se právě o tohle snaží.

Přístup lidí z Microsoftu je ale podle Spencera jiný – chtějí dát hráčům možnost úžit si co největší porci zábavy na dostupném zařízení, které tu je nyní. Technologie trojrozměrného obrazu bude tedy podle Spencera podstatná až v budoucnu, protože dnes je limitována již zmíněnými brýlemi: „Snažit se o to, aby banda lidí hrála společně, když každý uvidí [ze svého místa] něco jiného… to je pro mě zvláštní omezení,“ říká Spencer. Vyvstává tu však otázka, proč se hry s 3D obrazem objevují i na Xboxu, tedy konzoli Microsoftu? Jmenovitě můžeme zmínit například chystaného Batmana s podtitulem Arkham City, který je ale s dalšími 3D hrami podle Spencerova vyjádření jen technologický, či vědecký experiment.

Doba tedy musí podle Microsoftu uzrát, otázkou ale je, zda jim v porovnání se Sony neujíždí vlak. Vybrat si totiž to správné místo naskočení do rychlíku zvaném 3D chce velmi dobré načasování, o tom si ale budeme moci tak jako tak popovídat až s odstupem.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama