Molyneux – tentokráte o hře BC
Je to už hodně let, konkrétně pět, kdy se poprvé psalo o ambiciózním projektu Petera Molyneuxe, hře BC. Moc bychom za to nedali, kdyby si většina z vás v tuhle chvíli zkrátka nedokázala vybavit, o co že šlo, proto vám vše podstatné lehce připomeneme. Hra BC byla původně určena pro první Xbox a měli jste se v ní žít do role pračlověka, který se snaží přežít kruté podmínky tehdejší doby. Po prvních obrázcích a dojmech se však rozhodlo vedení Lionhead Studios vývoj odložit a věnovat se jiným záležitostem. Nikdy však nedošlo na oficiální potvrzení úplného konce vývojového procesu, a proto se fanoušci po letech ptají, jak to s jejich hrou vypadá.
Peter ochotně odpovídá nejdříve na to, jaké důvody vedly k pozastavení vývoje. Nehledě na Microsoft, museli se vývojáři rozhodnout, zda se zaměří na BC, nebo Fable, obě tak komplexní záležitosti nemohly vznikat najednou: „Téměř pořád jsme seděli v místnosti a debatovali o tom, která z her by to měla být,“ říká Peter. „Někteří lidé říkali, že by to mělo být BC a zbylí že by to mohlo být Fable […] Pak jsme se rozhodli pro pozastavení BC.“
Tak, výsledek rozhodování už sami určitě znáte, Peter raději přistoupil k druhé otázce, a to, zda se tedy BC někdy dočkáme: „Nikdy jsme neřekli, že to [BC] nikdy nevyjde. Stále je odložené, ale mnoho lidí se po hře ptá, což mě fascinuje, protože i někteří lidé od nás a z Microsoftu říkají ‚Víš, my jsme tak nějak pořádně nepochopili, o čem by BC mělo být.‘ Ale všichni se o to tak zajímají. Opravdu mě to fascinuje.“ No, a když už Petera něco fascinuje, většinou to u ledu ležet nenechá. Zakončeme to tím, že naděje v tomto případě stále žije.