Moddeři do Skyrimu implementovali systém ve stylu Nemesis ze Shadow of Mordor
Schopnosti a fantazie modderů Skyrimu jsou, zdá se, nekonečné. Jedním z nejnovějších výtvorů početné komunity kutilů je variace na systém Nemesis známý z titulů Shadow of Mordor a Shadow of War. Modifikace vyšla před pár dny a i vy si můžete ve světě Skyrimu vytvářet úhlavní protivníky.
- Díky modifikaci Shadow of Skyrim můžete ve světě najít své úhlavní nepřátele
- Autorři modu se inspirovali Shadow of Mordor
Za projektem Shadow of Skyrim stojí modder Syclonix. V principu funguje modifikace tak, že se z každého nepřítele, který vás zabije, stane Nemesis. Dostane tedy vlastní unikátní jméno, vyšší atributy a speciální schopnost, často související se jménem. Syclonix uvádí příklad upíra, který dostane výmluvné jméno Ničí-Mnoho-Štítů a speciální atribut zvyšující šanci na zničení hráčova štítu. Nepřítel také umí okrást vaši mrtvolu o vybavení a pomoct si tak k lepším výkonům. To by mělo ozvláštnit další střety.
S tím samozřejmě musí být spojen přepracovaný systém respawnu. Hráč se po prohraném souboji objeví v lokaci závisející na nepříteli, ve výše zmíněném případě třeba v doupěti upírů. K tomu dostane speciální úkol pomstít svou vlastní smrt a za případné splnění získá zajímavou odměnu, například související buff. Dle autorů má systém ozvláštnit hraní tím, že pak v podstatě nepotřebujete ukládat a nahrávat hru, protože funguje v přirozeném cyklu. Modifikace má být zároveň kompatibilní s jinými a v rámci možností počítat i s novými nepřáteli, lokacemi, schopnostmi nebo perky.
Instalace vyžaduje SkyUI a SKSE nebo SKSEVR a funguje i v již rozehraných uložených hrách.
Autor podotýká, že se od zmíněného Nemesis systému z her od Monolith Games modifikace v mnohém liší. Chybí například systémy hierarchií, dialogů nebo interakcí mezi jednotlivými nepřáteli. I tak jde ale o na pohled velmi atraktivní rozšíření původní hry.