Nejostřejší draci v penále? Modifikace pro Skyrim přináší až 16K textury létajících bestií
Kultovní RPG The Elder Scrolls: Skyrim je s námi už téměř jedenáct let, a za tu dobu pochopitelně hra notně zestárla. Mezi méně detailní prvky hry navíc už od začátku paradoxně patří ústřední stvoření - draci. Konkrétně jejich textury ohlodal zub času výrazně. To se snaží změnit modder s přezdívkou xilamonstrr. Na platformě Nexus Mods nabízí modifikaci s až 16K texturami pro okřídlená stvoření.
- Modifikace Skyrimu zlepšuje textury draků
- Obří stvoření budou konečně ostrá
V praxi je to s čísly o něco složitější. Na první pohled může hodnota 16K působit zbytečně megalomanská. Xilamonstrr ale podotýká, že jsou draci opravdu rozměrné modely a zdánlivě ostrá textura se při takových velikostech nepříjemně rozplizne. Skyrim totiž původně používá stejně veliké textury pro draky a třeba pro násobně drobnější brnění. Na dračích tělech jsou tak díky modifikaci podstatě roztaženy dvě 8K textury vedle sebe. Dle autora je to adekvátní, pokud chcete bojovat zblízka s hezky ostrým drakem při obecném nastavení 4K rozlišení hry.
Detailní draci jsou samozřejmě mnohem živější, šupinatější a jsou na nich patrné šrámy utržené v průběhu věků. Modifikace logicky vyžaduje poměrně výkonný počítač, autor ale zároveň přiložil downscalované verze s komprimovanými texturami, které draky sice zkrášlují, ale nežádají tolik grafického výkonu.
Mod upravuje draky v původní hře a u některých konkrétních kusů mírně mění jejich celkovou podobu. Například Alduinova kůže je o něco tmavější a více připomíná sopečný kámen. Všechna stvoření by se pak měla méně lesknout, jako by byla potřeba olejem. Problém zůstává u draků z DLC, kteří mají údajně tak příšerné původní textury, že je nelze jednoduše vylepšit.