Miyamoto stále aktivní jako vývojář
Shigeru Miyamoto není jen usmívající se figurka, která reprezentuje Nintendo na herních výstavách a vytváří pro tuto japonskou společnost pozitivní image. Miyamoto se stále aktivně podílí na vývoji celé řady her, hlavně těch, kde se vyskytuje postavička Maria. Není to tak, že by Miyamoto přímo pracoval na programovém kódu, nebo designu úrovní. Miyamoto se obvykle ochomýtá v pozadí, občas přispěje nápadem, dohlíží na to, aby daný projekt splňoval kvalitativní cíle a disponoval zamýšlenou hratelností. Miyamoto je zkrátka něco jako mentor, který má na výslednou podobu hry velký vliv, ačkoli to vypadá, že se vlastně na jejím vývoji nijak významně nepodílel.
Stejně je tomu i v případě nedávno ohlášeného titulu Mario & Sonic at the Olympic Games pro DS a Wii, jehož vývoj sice obstarává společnost SEGA, ale Miyamoto je prý i přesto do produkce hry zapojen, jak pro GamesIndustry.biz potvrdil manažer marketingu evropského Nintenda Laurent Fischer. Podle šéfa britského Nintenda Mika Hayese je to pro vývojáře vždycky něco jako splněný sen, když mohou spolupracovat s Miyamotem.
No a pokud je Miyamoto zapojen do vývoje, tak si mohou být hráči jisti, že bude daný titul splňovat určitě kvalitativní standardy. Jak už je výše řečeno, tak je Miyamoto perfekcionista, který je schopen prodlužovat vývoj hry tak dlouho, dokud není naprosto spokojen. Nejednou se třeba stalo, že byla hra v pokročil fázi vývoje doslova smetena ze stolu, protože si Miyamoto nebyl jistý, že se ji nakonec podaří vyšperkovat do takové podoby, jakou si on sám představuje. Tento radikální přístup je nazýván „Chabudai Gaeshi“, neboli obracení čajového stolku, potažmo jeho pomyslný úklid. Miyamoto se navíc drží hesla „opožděná hra může být nakonec dobrá, špatná hra však zůstane špatnou navždycky“...