Miyamoto si chtěl patentovat skákání
Když se podíváte na rozesmátou tvár Shigeru Miyamota, tak vás možná ani nenapadne, že zrovna tenhle chlapík by mohl dostat nějaký nápad. Nějaký šílený nápad. Nějaký šílený nápad, kterému by se smáli všichni široko daleko. A přesto se přesně tohle stalo. Miyamoto totiž okamžitě po úspěchu prvního Donkey Konga v osmdesátých letech začal přemýšlet o tom, že by si patentoval žánr plošinovek. A v tom mu přizvukoval i nynější šéf Nintenda, Satoru Iwata, v rozhovoru pro oficiální stránky japonské firmy.
"V Donkey Kongovi bylo poprvé ve větší míře zahrnuto skákání, takže sis myslel, že Nintendo vymyslelo skákání", pošťouchnul Miyamota Iwata. "Je to tak, skutečně jsem si myslel, že je to náš původní nápad a měli bychom si ho patentovat. Nikdo nám přece nesměl náš nápad obšlehnout!", smál se Miyamoto v odpovědi. Ještě že tento vpravdě ďábelský plán nedošel svého naplnění.
Představte si, že za každý výskok v každičké plošinovce by Nintendu naskočil na účtu jeden cent a kdesi v povzdálí zacinkala malá pokladnička slabé, ale pronikavé "ka-ching!" Nevíme sice, jaké houbičky tehdy Miyamoto jedl a komu všemu skákal na hlavu, ale chceme to taky.