Mighty No. 9 byl odložen už potřetí
Jedna z nových her Keidžiho Inafune se každým dalším oznámením stává nejviditelnějším strašákem crowdfundingu. Duchovní následovník série Mega Man, který v září 2013 dosáhl svého cíle na Kickstarteru pouhé dva dny po spuštění kampaně, oznamuje již třetí odklad vydání.
Kontroverze projekt stíhá prakticky po celou dobu vývoje. Prvotní odhadované datum vydání v dubnu 2015 se rychle stalo nedosažitelným, jak při kampani stoupala vybraná částka a s ní dodatečné stretch goaly nafukující rozměry projektu. Hra v létě 2014 spustila druhou crowdfundingovou kampaň na vybrání peněz pro anglický dabing. Loni v červenci pak Infanune přišel na Kickstarter s další hrou, Red Ash - The Indelible Legend, zatímco jeho rozdělané Mighty No. 9 se dočkalo dalšího odložení.
Poslední odklad hru sliboval v únoru 2016, nyní však vývojářský tým říká, že se jim stále nepodařilo vyřešit problémy s onlinovými módy a hru v únoru vydat již nestihnou.
"Důvod pro odložení je zakořeněn v chybách v síťových módech a především v problémech s matchmakingem," píše se v oznámení na Kickstarteru. "Jsou pro to dvě velké příčiny - první je velký počet platforem (z nichž každá potřebuje vlastní řešení) a ta druhá vychází z faktu, že engine, který používáme, už není podporovaný, což znamená, že úpravy pro matchmaking a online kód děláme ručně."
Nové datum vydání své akční plošinovky Inafune nechtěl konkretizovat, nicméně hra by dle jeho slov měla vyjít na jaře 2016. Japonský vývojář a producent kromě Mighty No. 9 ještě pracuje na akčních hrách Red Ash, která sice na Kickstarteru neuspěla, ale našla svého vydavatele v čínské společnosti FUZE, a ReCore, kterou zase financuje Microsoft.