Microsoft už se kvůli akvizici Activisionu brání kuriózními způsoby. Tvrdí například, že neví vůbec nic o Call of Duty
Právní zástupci společnosti Microsoft všemi dostupnými prostředky válčí kvůli problémům se schválením gigantické akvizice společnosti Activision Blizzard. Na tu nechtějí přistoupit některé antimonpolní úřady, ve Spojených státech ji napadla třeba Federální obchodní komise. Právníci Microsoftu se nyní brání opravdu bizarními prohlášeními, dle kterých firma o nejhodnotnější značce Call of Duty nevěděla vůbec nic.
- Právní zástupci Microsoftu v odpovědi americké FTC tvrdí, že Microsoft neví o sérii Call of Duty vůbec nic
- Údajně nezná hodnotu, kdy poprvé vyšla ani jaké jsou okolnosti vývoje
- Zřejmě se tak snaží vyvrátit tvrzení, že by vlastnictvím Call of Duty budoval monopol
Jako reakci na žalobu podanou Federal Trade Comission společnost odeslala 37stránkové vyjádření. V něm mimo jiné stojí, že zástupci Microsoftu vůbec netuší, kdy série Call of Duty začala vycházet, kdy a jakým způsobem je typicky vyvíjena a vydávána, kolik peněz obvykle do vývoje teče a kolik studií vlastně na hrách pracuje. Souhrnně řečeno vůbec netuší, jakou hodnotu značka má, a tím pádem nejsou pravdivá nařčení některých protistran, které firmu obviňují ze snahy o vytvoření monopolu. Především konkurenční Sony totiž namítala, že je značka Call of Duty natolik významná a hodnotná, že by v rukou jedné firmy znamenala nefér výhodu.
Na první pohled jsou samozřejmě tvrzení Microsoftu úsměvná. Všechny zmíněné informace (snad kromě rozpočtu na vývoj) lze během pár vteřin, maximálně minut velmi jednoduše zjistit ve webovém vyhledávači. Magazín Insider Gaming navíc podotýká, že je zvláštní, že Microsoft i přes svou absolutní nevědomost nabízel svým konkurentům velmi zajímavé dohody týkající se budoucnosti značky. Microsoft by také asi jen sotva nabízel 68,7 miliardy dolarů (v přepočtu zhruba 1,55 bilionu českých korun) za firmu, o které by nevěděl každičký detail.
Magazín Games.cz pak podotýká, že Microsoft ve stejném vyjádření označuje Call of Duty za v podstatě špatnou hru, protože nikdy neobsazuje první příčky v herních anketách a nemá vysoká hodnocení na Metacritic. Inu, je to takové nezajímavé béčko…
Že jsou tvrzení pravdivá tedy zcela jistě nevěří ani jejich autoři, v právním boji je ale potřeba hájit každou pozici. Uvidíme, jak se bude žaloba vyvíjet dále. Doufejme, že Microsoft alespoň ví, co vůbec Federal Trade Comission je.