Microsoft údajně zaplatil až 10 milionů dolarů, aby dostal Guardians of the Galaxy do Game Passu
Když chceš vydělat, musíš nejprve nějaké peníze utratit. Podle tohoto hesla se řídí i Microsoft při budování předplatitelské služby Xbox Game Pass. A nutno podotknout, že již učinil opravdu velké investice, přes kapsu se plácnul i v případě Guardians of the Galaxy.
- Analytik tvrdí, že Microsoft vyplatil 5 až 10 milionů dolarů za Guardians of the Galaxy
- Microsoft výrazně podporuje také nezávislé tvůrce
- V rámci programu ID@Xbox již vyplatil přes 2,5 miliardy dolarů
Analytik David Gibson tvrdí, že Microsoft za loňský hit zaplatil 5 až 10 milionů dolarů. Je třeba dodat, že se hra ve službě zpřístupnila teprve 5 měsíců po svém vydání, předplatitelům ale zajisté udělala velkou radost.
Číslo sice nebylo oficiálně potvrzeno, Gibson si ho ale nevycucal z prstu. K odhadu dospěl na základě četných rozhovorů s lidmi ze společnosti Square Enix, kterou bedlivě sleduje zhruba 15 let.
Microsoft ovšem neplatí pouze za velké blockbustery, zajímá se také o nezávislé vývojáře, což připomíná příspěvek od generálního manažera kurátorského obsahu, jímž je Chris Charla. Zdůraznil, že práce nezávislých tvůrců je velmi progresivní a inovativní, tím pádem jsou nepostradatelní pro celý herní průmysl. Microsoft jim tedy bedlivě naslouchal a poskytl vše, co potřebovali. V rámci programu ID@Xbox už partnerům vyplatil přes 2,5 miliardy dolarů, jejich celkové příjmy se za poslední tři roky údajně téměř zdvojnásobily.
V posledních dvou letech se do programu zapojilo více než tisíc tvůrců, od samého začátku zlákal zhruba 4 600 lidí z 94 zemí. Propojení s Game Passem je pro nezávislé autory výhodné také z toho důvodu, že jsou předplatitelé mnohem více otevřeni k experimentování. Průměrný hráč si po připojení do služby vyzkoušel o 40 % více her, otestoval také o 30 % více žánrů.
Podpora indie scény pod labelem ID@Xbox odstartovala už před devíti lety. Chris Charla závěrem dodává, že Microsoft hodlá svůj závazek plnit i do budoucna.