microsoft-priznava-japonsky-neuspech-xboxu-360
Novinka Microsoft přiznává japonský neúspěch Xboxu 360

Microsoft přiznává japonský neúspěch Xboxu 360

sleepless.

sleepless.

Reklama

Dostat ze společnosti Microsoft jakékoli oficiální vyjádření týkající se launche konzole Xbox 360 v Japonsku bylo v uplynulých týdnech skoro nemožné a popravdě řečeno se není čemu divit. Start nové konzole v Japonsku byl i přes masivní reklamní kampaň a velké sliby ze strany Microsoftu přímo katastrofální. Za první měsíc od uvedení Xboxu 360 na trh se podařilo prodat pouze zhruba 108 000 kusů, což je méně než počet prodaných kusů konzole Xbox za tři dny po jejím launchi na počátku roku 2002. To už opravdu není legrace, ale zcela zřetelný neúspěch.

Yoshihiro Maruyama z Microsoft of Japan v rozhovoru pro Famitsu přiznal, že je situace obtížnější než se očekávalo a počáteční neúspěch přisuzuje hlavně neschopnosti mít včas na trhu slíbené launch tituly. To se týká hlavně bojovky Dead or Alive 4, která nakonec s malým zpožděním přeci jenom vyšla a RPG [em] -eNCHANT aRM, jehož vydání bylo odloženo o více než měsíc. Velký vliv na počáteční nezájem má i velmi málo dostupných titulů, což se v dalších měsících příliš nezlepší. Vydavatelský plán Xbox 360 titulů pro japonský trh na další měsíce totiž jaksi zeje prázdnotou. Dalším problémem, s nímž japonská pobočka Microsoftu nepočítala je velký neúspěch nákladné reklamní kampaně, která byla postavena na propagování HD-video možností Xboxu 360, pod čímž si spousta potenciálních zákazníků neuměla nic představit. Kampaň byla evidentně špatně navržená a cílená na nesprávný segment trhu.

Maruyama však neztrácí optimismus, respektive naději, že se nakonec Xbox 360 v Japonsku chytne. Pomoci by k tomu mělo vydání řady titulů od prominentních japonských developerů v čele s titulem Ninety Nine Nights od týmu Q Entertainment, RPG Blue Dragon od týmu Mistwalker, nebo MMORPG Final Fantasy XI od Square Enix. Další Xbox 360 tituly od japonských vývojářů by prý navíc měly být oznámeny během E3 2006.


 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama