Microsoft chce využívat idTech engine
Microsoft s nákupem ZeniMaxu nezískal pouze studia a s nimi spojené značky, dostal se také k technologiím, které při práci využívají. Phil Spencer dal v této souvislosti najevo, že budou chtít patřičně vytěžit možnosti herních enginů.
Šéf Xboxu mluvil konkrétně o idTech enginu, s nímž pracuje studio id Software. Zmínil možnou spolupráci s týmy The Coalition a 343 Industries. Díky ní podle něj mají velké možnosti na poli first-person/third-person stříleček.
Sám si ale dovede představit, že oceňovaný engine využijí i další studia. „Přemýšlím, jak to posunout na další úroveň, tedy jak můžeme v celé organizaci využít idTech, který je jedním z nejlepších herních enginů na světě, jak z něj udělat nástroj, který by mohli vývojáři využít k realizaci své vize.“
343 Industries a The Coalition se jako jediná studia zaměřují přímo na žánr stříleček. Použití idTech v 343 Industries je však nepravděpodobné, tým totiž nyní pracuje s novým Slipspace enginem, který poprvé představí s vydáním Halo Infinite. Vývojáři z The Coalition už by ale nástroj využít mohli, základem her série Gears of War je totiž Unreal Engine, což znamená, že musí Microsoft za jeho používání platit společnosti Epic Games.
Je však na místě podotknout, že je idTech v podstatě výhradně používán jako základ pro first-person tituly, jedinou výjimkou je The Evil Within. Jak ale Spencer naznačil, možnosti enginu by mohly být upraveny, aby se z něj stal univerzální nástroj.