Microsoft chce chytře delegovat místo v XO
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Microsoft chce chytře delegovat místo v XO

Microsoft chce chytře delegovat místo v XO

David Plecháček

David Plecháček

1
Reklama

Čekali jsme, že ústředním tématem Gamescomu bude Xbox One X. Je, i není. O novém Xboxu je řeč poměrně často, ale ne tak často, jak by někdo tipoval před tímto týdnem. I to je ale důkaz, že Gamescom je akcí především pro „ty na místě“, a těm se v Kolíně XOX prezentuje jinak – především vlastními hrami a ukázkami.

To ale neznamená, že bychom se o novém hardwaru zase něco nedozvěděli. Za posledními informacemi stojí Mike Ybarra, který v rozhovoru pro Games Radar řešil zajímavý, byť ne nelogický problém. Xbox One X nabídne u vybraných titulů nativní 4K. Tedy i 4K textury. Jenže 4K textury jsou ve skutečnosti opravdu velké soubory – pro takovou Forzu není 100 GB žádný problém.

Microsoft si je tímto „problémem“ pochopitelně vědom. Také pracuje na řešení. Mělo by jím být něco, čemu se interně říká „Intelligent Delivery“. „Je to prakticky způsob, jak efektivně zredukovat velikost souborů hry,“ říká Ybarra. Nejedná se o nic jiného, než o Cloud. Systém vysvětluje tak, že si inteligentně sám vybere, co je potřeba nainstalovat na harddisk a co může uchovat jinde. „Systém tak efektivně říká: 'Hej, tohle potřebuju taddy a tohle nech na Cloudu',“ vypráví korporátní vice prezident.

Ačkoliv Ybarra sám říká, že lidé mají většinou více místa, než kolik ve skutečnosti potřebují (vážně?), tak v současnosti si všiml toho, že by lidé po dohrání své hry klidně odeslali její nepotřebné soubory do Cloudu. A opět se dostáváme k situaci ne nepodobné jako je streamování obsahu. Jen tady budou v konzoli jen scény, které v tu chvíli budete potřebovat. Líbí se vám taková myšlenka?


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama