Metacritic už vývojáře nehodnotí
Spuštění hodnocení celoživotní práce jednotlivých vývojářů na serveru Metacritic.com, o němž jsme vás včera informovali, nastartovalo diskuzi mezi hráčskou a odbornou veřejností, o tom, zda má vůbec podobné číslo smysl zveřejňovat. Má práce jednoho člověka v týmu takový vliv, aby byl nakonec hodnocen podle výsledného produktu celého studia? To je klíčová otázka, na které se asi mnozí z vás neshodnou.
Správci serveru dnes na kritiku zareagovali a hodnocení ze stránek odstranili. Následně vysvětlili svůj prvotní záměr a následné důvody stažení: „Vedle vydavatelství a vývojářských studií jsme se v naší databázi rozhodli zobrazovat také jednotlivé lidi, kteří se na hrách podílí, tedy designéry, programátory, producenty, dabéry a další. Postupně jsme pro ně vytvořili speciální stránky obsahující jejich hry, hodnocení jejich her a do dnešního dne také souhrnné hodnocení za celou jejich kariéru,“ vysvětlil zrod celého nápadu Marc Doyle z Metacritic.
Pak ale přiznal: „Přestože naše databáze (s využitím servisu stránek GameFAQs) roste, reakce uživatelů naznačily, že ještě není dokončená natolik, aby poskytla odpovídající hodnocení pro jednotlivé vývojáře.“ Server Metacritic tak hodlá v budování databáze pokračovat a pokud bude s její obsáhlostí spokojenou, možná hodnocení vývojářů za celou kariéru vrátí.