Massive Action Game Článek Massive Action Game (MAG)

Massive Action Game (MAG)

Lukáš Grygar

Lukáš Grygar

19. 8. 2009 22:23 8
Reklama

Pokud by zpackaná prezentace měla znamenat i zpackanou hru, asi by to mohli vývojáři MAG rovnou zabalit. Naštěstí se lze s jejich dítkem potkat i přímo na stánku Sony a co museli prezentující za zavřenými dveřmi nahnat mletím pantu, bylo naštěstí vesměs zajímavé. MAG díky tomu ztratil neurčité obrysy a spolu se vstupem do uzavřené bety se začíná profilovat jako titul, který by nebojácné ambice svých tvůrců mohl velice důsledně naplnit.

Klíčová slova: až dvěstěpětašedesát hráčů, střílečka z pohledu první osoby, klany a pokročilé možnosti velet týmu. Na Playstation 3. Konzolová varianta multiplayerových klasik z PC? Tak trochu jiné Halo? Omyl, vážení. MAG jde na všechno extrémně od lesa. Možná dokonce od pralesa a v ruce točí přesličkou. Pamatujete, jak jste byli nadšení z velitelského módu Battlefieldu 2? No dobře, vy možná ne, ale my ano a MAG přenáší veškeré rozkazování přímo do víru akce. Jako velitel čety (a po získání dostatečné úrovně i větších oddílů) máte možnost zadávat svým vojákům konkrétní cíle a úkoly, jejichž vzorné splnění násobí zůčastněným obdržené body zkušenosti. To je mazaný způsob, jak někoho motivovat, aby vás v bitevní vřavě poslouchal. Velitel má samozřejmě k dispozici i několik oddělených okruhů k voicechatu a může tak štěkat konkrétní povely i v tom největším závaru. Pokud na to má, pochopitelně. Mizerného velitele se záporným bitevním koeficientem asi dlouhá kariéra (a strmý vzestup na odděleném stromu dovedností) nečeká.

Vlastně tu byla řeč o úrovních a bodech zkušenosti a dovednostech a veterány online stříleček to možná vyděsilo. MAG skutečně zahazuje tradiční rozškatulkování do zavedených povolání (střelec, opravář, medik...) a namísto něj nabízí výběr schopností po vzoru klasických RPG. Vojáka si tak můžete zcela přizpůsobit svým vnitřním pnutím a udělat z něj třeba pohyblivého snipera nebo odolného medika. Vedle toho pak body zkušenosti odemykají i další vylepšení, týkající se přímo výzbroje a výbavy.

S povyšováním souvisí i možnost kdykoliv "přebarvit". Ve hře jsou tři soukromé armády - skvěle vyzbrojení Raven, ostřílení harcovníci Valor a guerillová banda S.V.E.R. (čtěte sever), jejichž konkurenční boj je realizován v regulérní tajné válce. Dejme tomu, že válčíte za Raven a jde vám to skutečně dobře. A v tom ejhle, přijde nabídka od klanu, bojujícího na straně Valor. Můžete ji přijmout a vaše postava spadne zpátky na první úroveň, zároveň ale pod svým novým zaměstnavatelem sbíráte zkušenosti rychleji, než obvykle.

Tenhle přístup jde ruku v ruce s dynamičností, jaká je typická pro celou hru. Situace na bojišti se přelévá ze strany na stranu a jako velitel nemůžete jenom čekat někde v záloze, rozdělit mezi své jednotky pár úkolů a jít na kafe. Dobytí určitých kót přináší různé výhody, ať už je to odemčení leteckého bombardování v případě zničení protiraketové baterie nebo xyz. Výsledky bitev se pak odrážejí na celkovém skóre turnajů a to zase na stavu a vybavenosti vaší frakce. S.V.E.R. zahájili významnou ofenzivu a vyhrávají jako na běžícím páse? Okamžitě se jim zpřístupňují nové zdroje.

Jak bude tohle všechno fungovat, až se do hry nahrne nekontrolované stádo dychtivých hráčů, to už si netroufneme předvídat. Jisté je, že nějaké takové mohutnější stádo můžou autoři bez obav (nebo vlastně s obavami a nervózním kontrolováním stavu serverů) očekávat. Pod rukama jim totiž roste bojiště, které by mohlo zaujmout a nalákat virtuální vojáky napříč širokým hráčským spektrem.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama