Masivní propouštění v Beautiful Game
Tradiční rivalitu Football Manager versus Championship Manager už několik let narušuje nový přírustek od EA jménem FIFA Manager. Ten postupem času vytlačil z druhého místa právě zmiňovaný Championship Manager, jehož kvalita klesla dokonce tak nízko, že se ho firma Eidos snažila letos prodávat za cenu, kterou si určili samotní hráči (minimálně 2.51 libry). Noví majitelé Eidosu (a tím pádem i Beautiful Game Studios) ze Squeenixu tak přistoupili k razantnímu kroku. Kdo by však očekával definitivní konec kdysi slavné značky fotbalových manažerů, ten by byl nachytán na švestkách. Na švestkách na jabloni. Squeenix totiž pořád věří, že značka Championship Manager může být komerčně úspěšná, ovšem propustil (popřípadě přesunul kompetence lidí do Číny) více než 80 procent zaměstnanců BGS. Ačkoliv vývoj stále bude řídit Roy Meredith přímo z Londýna, bude k tomu mít daleko méně finančních prostředků a podřízených, než v minulosti.
Dovolte nám jednu takovou maličkou úvahu. Fotbalové manažery spadají do zvláštní sorty her, u nichž si lidé vyberou pouze jeden konkrétní titul a ten hrají klidně celý rok. Neplatí u nich tedy to, že by se hráč pustil klidně do tří titulů najednou. Football Manager obsadil trh s hardcore manažery, zatímco FIFA Manager spíše cílí na efekt a podmanivou vizuální prezentaci. Kam se však v této konkurenci chce řadit Championship Manager? Líbivý není a hardcore už vůbec ne, nehledě na ohromné množství chyb a nedodělků. Ano, značka pořád má svůj zvuk, ale tím nejlepším řešením by podle nás bylo, aby ji Squeenix buď prodal původním tvůrcům ze Sports Interactive nebo vypustil zdrojové kódy a dal ji přístupnou jako freeware, kdy by si ji mohli opečovávat tisícovky fanoušků z celého světa. Samozřejmě je možné, že Eidosu, potažmo Squeenixu, bude stačit těch pár drobných, které na Championship Manageru každý rok vyrýžuje, ale proč prodlužovat agónii, když je možné peníze investovat jinde a lépe?