Marvel’s Spider-Man 2 znovu vsadí na volbu grafických režimů. Akční scény půjde navíc i zpomalit
i Zdroj: Insomniac Games / PlayStation
Marvel's Spider-Man 2 Novinka Marvel’s Spider-Man 2 znovu vsadí na volbu grafických režimů. Akční scény půjde navíc i zpomalit

Marvel’s Spider-Man 2 znovu vsadí na volbu grafických režimů. Akční scény půjde navíc i zpomalit

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

15. 8. 2023 19:50

Podobně jako jiné velké exkluzivity, které si u Sony v posledních letech zakládají na své přístupnosti pro všechny hráče, ani Marvel’s Spider-Man 2 nebude výjimkou. Nejnovější titul studia Insomniac byl nově spojen s přidanými nastaveními přístupnosti, a to i těmi, jež ovlivní rychlost akce. Dodatečně se také ale dozvídáme, jak hra prý poběží na PS5. Znovu prý dojde na to, že se dočkáme více grafických režimů, a to konkrétně dvou.

Reklama

  • Spider-Man 2 bude další hrou Sony, která zřejmě nabídne široké nabídky přístupnosti
  • V rámci hry nemá chybět možnost zpomalení akce nebo předčítání menu
  • Přímo v grafice pak hra nabídne režim grafiky i výkonu

Dvojice grafických režimů

S informací, že by Spider-Man 2 měl dorazit s dvojicí grafických režimů, přišel na sociální síti X vyhlášený insider The Snitch. Ten zde popsal, že 2 nabízené režimy budou i tentokrát identické předchozím dílům, kdy údajně půjde o tzv. Fidelity a Performance neboli mód Věrnosti a Výkonu. 

Tyto režimy nabídnou po řadě údajně tato nastavení: 30 fps, ray-tracing a nativní 4K pro režim Věrnost; a 60 fps, bez raytracingu a se škálováním rozlišení do 4K pro režim Výkonu. 

Pokud štěstí navíc popřeje, mohlo by se stát, že nepůjde o všechny režimy, ale jen dva ze tří. Navíc by se zde mohl totiž objevit i unikátní režim ve 40 Hz, který bývá někdy dostupný u monitorů se 120 Hz a podporou VRR (variable refresh rate) a nabízí kompromis grafiky a zachování plynulosti. 

Snitch tento režim v tento moment zatím přímo nezmiňuje, avšak ze zkušenosti je důvod si myslet, že by se při vydání buď objevit mohl, nebo by mohl být přidán alespoň zpětně. Už některé exkluzivity tak ostatně udělaly, a to zejména v čele s těmi největšími. Zmínit lze třeba čerstvě portované Ratchet & Clank: Rift Apart, které před pár týdny vyšlo na PC, vylepšenou kolekci Uncharted či právě PS5 verze obou Spider-Manů, kdy bereme za první díl jeho remaster.

Široká nastavení přístupnosti

Co se týče zmíněné přístupnosti, zde se dále dostáváme do takového nastavení hry, jež se přednostně týká hráčů s oslabením smyslů nebo motorických funkcí. Jak už bylo totiž řečeno, jedna ze zásadních nastavení hry bude volba nastavení pro zpomalení akce. Stejně jako v The Last of Us Part 2 se ve hře stane tak to, že rychlost akčních pasáží půjde snížit na 70 %, 50 % nebo i 30 % výchozí rychlosti, kdy toto nastavení půjde vždy měnit dynamicky, aby odpovídala schopnostem hráče.

Zvuk bude také následovat a zahrne i volbu k zapnutí lokalizované čtečky menu. Podpora této čtečky (jež byla u minulých exkluzivit Sony zatím dostupná i česky) bude pro slabozraké jako u The Last of Us: Part 1 opětovně předčítat psaný text ve všech nabídkách, což se projeví na orientaci v menu.

Pro hráče se zhoršením sluchu je tu zase o něco detailnější upravení titulků. Nad rámec toho, že i v další novince Insomniacu půjde patrně zase nastavit i velikost titulků (ač to zatím nebylo potvrzeno), bude hra přinejmenším obsahovat i titulky pro hluché. Druhý Spider-Man tak dovolí aktivovat vcelku užitečnou formu titulků, jež nezahrnuje jen repliky postav, ale i ambientní zvuky, tj. hluk střelby, výbuchů a dalších okolních zvuků.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama