Krafton se označil za „AI-first" společnost. Vývoj her chce zrychlit a zlepšit
Tvůrci PUBG a Subnautica 2 oznámili přechod na „AI-first“ model fungování. Krafton investuje desítky milionů dolarů do rozvoje vlastních AI technologií a školení zaměstnanců.
- Krafton zahájil rozsáhlou transformaci a označil se za „AI-first“ společnost
- Do vývoje vlastních AI technologiía vzdělávání zaměstnanců investuje přes 120 miliard wonů
- Cílem je zvýšit kreativitu, zefektivnit vývoj a posílit roli AI ve hrách i řízení firmy
Krafton, vydavatel nejen PUBG a InZoi, se oficiálně prohlásil za „AI-first" společnost. Zároveň oznámil rozsáhlou restrukturalizaci, jejímž cílem je „umístit umělou inteligenci do centra řešení problémů a výrazně změnit způsob, jakým firma funguje". Podle generálního ředitele Kim Chang-hana se má AI stát hlavním nástrojem pro zvyšování produktivity, podporu kreativity a dlouhodobý růst společnosti. „Zaměstnanci se díky AI budou moci více soustředit na kreativní činnosti a složitější úkoly,“ uvedl.
EA uzavírá partnerství se Stability AI
Electronic Arts oznámila spolupráci s firmou Stability AI, autory Stable Diffusion. Cílem je využít generativní AI k urychlení tvorby her.
Krafton investuje přibližně 100 miliard wonů (69,7 milionu USD) do vývoje vlastního GPU clusteru, který má být dokončen ve druhé polovině roku 2026. Technologie bude sloužit jako základ pro výzkum a rozvoj AI systémů i pro jejich využití přímo ve hrách. Dalších 30 miliard wonů společnost vyčlení na školení zaměstnanců, aby se naučili nové AI nástroje efektivně používat. Krafton tak následuje trend, který se v herním průmyslu rychle rozšiřuje. Firmy jako Square Enix, Capcom nebo Sega už AI využívají při vývoji her a podle průzkumu CESA více než polovina japonských studií s umělou inteligencí aktivně experimentuje.