Konverze PS3 her pro PSP2 je snadná
Papaláši ze Sony při předvádění svého next-gen handheldu nikdy nezapomínají zdůraznit, jak lehké je převádět zdrojový kód her z PS3 právě na PSP2. A v tradici pokračuje i další z bossů Shuhei Yoshida, který se v rozhovoru pro magazín Edge nechal slyšet, že v laboratořích přenosnou konzoli navrhovali tak, aby byla konverze her z PS3 rychlá a snadná.
Yoshida naštěstí druhým dechem dodává, že z PSP2 rozhodně nechce pouze odbytiště pro konverze titulů z „velké“ konzole. Dle jeho slov jde čistě o to, aby bylo vývojářské prostředí co nepřívětivější, přičemž k dosažení tohoto cíle pomohly zkušenosti z PS3. Právě PS3 totiž ve svých začátcích kvůli náročnému vývojářskému prostředí dost trpělo.
„Na tuto oblast [vývoj. prostředí] jsme se již od začátku velmi soustředili. Pomohl nám i fakt, že už jsme byli poučeni z PS3. Takže na základě zkušeností a nynější podoby vývojových postupů na PS3 jsme udělali vývojové prostředí pro NGP co nejpřirozenější,“ řekl Yoshida.
Jako důkaz snadné konverze Yoshida připomíná tři porty – MGS4, Lost Planet 2 a Yakuza - předváděné na nedávné akci v Tokiu. „Nečekejte však, že bychom na NPG uváděli pouze porty,“ ujišťuje nakonec Yoshida.
PSP2 nebo také NGP by mělo být k dispozici do konce tohoto roku. Cena zatím nebyla oficiálně oznámena, nicméně uniklé informace mluví o 300 dolarech.