Zpět na článek

Diskuze: Konec Phila Fishe v herní branži?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@retro: A? Vidím tam "Vývojář FEZ pod útokem crackerů", nikoliv "Vývojář FEZ pod útokem krekrů"

retro@ballgag.cz
retro@ballgag.cz
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Nó a jsme doma. A teď se podívej na titulní stránku, jakej tam má tenhle článek název.

"Vývojář FEZ pod útokem crackerů"

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@retro: Ne, proč? Ptám se, jestli je to geniální a průlomová hra - takže odpověď "a myslíš, že není?" mi moc nedává smysl. Zvlášť když jsem psal, že ji neznám.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppm: Jednu z nejlepších her historie? On udělal i něco jiného než Fez? :D

Marden
Marden
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jsem proti takovýmto útokům, zvlášť když to může ohrozit soukromí více lidí. Ale dokážu si představit v dnešní době a internetové kultuře si někdo nenechá líbit výroky typu: http://i.imgur.com/bA5OAGm.jpg

Jinak v této době se řeší, že skupinka indie vývojářů a herních novinářů vytvořili takový menší spolek, který se choval skoro jako indie mafie. Ty se posledních pár dnů snaží všechny důkazy smazat nebo hodit pozornost na /v/ a misognii. Phil Fish do této skupinky patří.

retro@ballgag.cz
retro@ballgag.cz
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dámy a pánové, já se nebojím sám za hackera označit (http://github.com/simi) a přesto mi příjde, že by se tu mělo použít označení hacker.

Důvod? V češtine jsem se se slovem cracker téměř nepotkal. Téměř vždy se používá označení hacker.

Zkuste si na google najít výsledky na slovo hacker a cracker pouze pro český jazyk za poslední měsíc.

Pro slovo cracker jsem našel pouze tento článek: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/281233-ecb-prisla-o-sve-kontakty-obchod-ale-cracker-neohrozil/

Pro slovo hacker je relevantních výsledků plno.

Že lidé z redakce rozdíl mezi "hacker" a "cracker" znají mě těší. No myslím si, že v tomto případě je to spíše na škodu, i když je to teoreticky správně.

Taky přihodím svojí trochu k článku. Phil Fish si neumí zabezpečit své údaje a ještě se chová jako malá holčička, který vezmete panenku.

Rudla
Rudla
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@retro: Tak to teda vysvětli.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JohnnyBane: Google?
@JaGa: Částečně souhlasím, podobný útok je svinstvo a je to zavrženíhodné, ale děje se to docela často, obrovským, velkým i malým cílům. Ta reakce mi připadne trochu přehnaná, hlavně jak zrazuje ostatní vývojáře.

Troglodyt
Troglodyt
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

armada susenek zautocila? :D

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@retro: Pro většinu lidí v ČR je cracker sušenka? Tak tuhle většinu bych asi spočítal na prstech jedné ruky vysloužilého truhláře.

JohnnyBane
JohnnyBane
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Vývojář Phil Fish, ze kterého se kvůli jeho výrokům a postojům postupně stal fackovací panák herní branže" Kvůli jakým výrokům a názorům prosím ? Jeho jméno slyším prvně.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
24. 8. 2014 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to škoda. Co dodat.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppm: Já myslím, že je to trochu jinak a je to mnohem jednodušší.
Je FEZ úspěšná hra? Řekl bych že ano a hodně. To je přece obrovské ohodnocení lidmi, že tu hru kupují, že je populární.
Její autor je pro mnoho lidí docela samostatná záležitost. Že on se chová jako namyšlený hlupák je prostě jeho věc a lidi ho za to nemají rádi, kritizují ho a kopou do něj. Za to jak se chová. Jeho hru, na druhou stranu, hodnotí tím, že ji kupují a hrají. Tudíž zřejmě pozitivně.
Já na tom vůbec nic absurdního nevidím. Lidi přece (většinou) nesoudí jeho kvality vývojáře, ale jeho charakter a postoje. Proč se to neděje i jiným? Je tu více podobně úspěšných lidí a ti takové problémy nemají. Nebude to opravdu ČISTĚ chyba v něm? Pak se vážně není co divit.
A ta Tvá poslední věta z toho nevyplývá vůbec. Jak říkám, lidi jeho hru hráli, přece. To, že celá situace vyústí až v jeho odchod z herní scény přece nemohli tušit a asi těžko se to všechno dělo proto, aby už žádnou hru neudělal. Kdyby jeho hry lidi nechtěli, mohli je prostě nekupovat.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Krekr ovšem psáno cracker je pro většinu lidí opravdu sušenka? Krekry samozřejmě znám jako sušenky (ale spíše v množném čísle, možná jako pomnožné?), ovšem že by to nějaký Čech psal cracker, respektive takhle napsanému tomu tímto způsobem rozuměl?

retro@ballgag.cz
retro@ballgag.cz
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Reagoval jsem na "retro: Pro většinu lidí v ČR je cracker sušenka? Tak tuhle většinu bych asi spočítal na prstech jedné ruky vysloužilého truhláře.".

retro@ballgag.cz
retro@ballgag.cz
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Ano. Máš něco co naznačuje, že to tak není?

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppm: No tak zas ať to moc nevyzní jako že jsme všichni na tom hrozně moc ztratili, když Fish končí. Stačí, že to tak podává neustále on, jako že si ho nezasloužíme atd.
On se tím živil, pro něj by to měla být škoda.
Já osobně FEZ vůbec neznám, nevím o něm naprosto nic. Je to opravdu průlomová, geniální hra? Rozhodně teda vnukům budu vyprávět o jiných hrách :) Navíc když říkáš "co jsme hráli za mlada" - to byly spíše Lemmings, Prince of Persia, UFO, Civ1 atd.

retro@ballgag.cz
retro@ballgag.cz
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@silverback: Prostě se smiř s tím, že pro většinu lidí v ČR je cracker [krekr] ta divná sušenka a hacker je lump od počítačů.

Mimochodem se už cca 8 let pohybuju profesionálně v IT oboru a nikdy jsem od nikoho výraz cracker neviděl ani neslyšel (ani u nás ani v zahraničí). Termíny jako "White hat" a "Black hat" se naopak používají běžně v dané komunitě.

Jestli si chceš o tom poklábosit, tak se mi klidně ozvi na retro@ballgag.cz ať to tu nerušíme.

@Jarcze: Děkuji za odkaz na wiki.

PS: Nechce někdo udělat obrázek na téma "Vývojář FEZ pod útokem crackerů (krekrů)"?

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@retro: Tak tohle fakt nechápu, co to je za postoj? Nebo ještě lépe co je to za logiku? Obecně vžitá deskripce slova hacker je zcela zásadně mylná, tudíž ji používejme, i když známe správný význam? Tvůj avatar v tomhle případě dost vystihuje tvoje uvažování (nic ve zlém) :-). Ale bereš to vážně hlavou vzhůru nohama - už jenom to, že tu vznikla tahle diskuze, zapříčiní, že se zase pár lidí dozví jak to doopravdy je. Protože média, filmy a nakonec i hry tohle slovo opravdu masově pokroutila. Takže zcela naopak, děkujeme Zdeňkovi, že se toho nebál. To co navrhuješ ty, je pouhá lenost.

K článku: mě zaujalo spíš toto: http://i.imgur.com/E3o94Se.jpg

No jedno je jasný, Phil se do historie zapíše. Buď jako prokletý vývojář (v tom dobrém smyslu) a nebo vyšinutý psychopat (v tom nejhorším slova smyslu). Pokud byl ten útok falešný..., bé je správně :-)

Edit: tak doplním, že to s tím cloudfire je nesmysl.

Jarcze
Jarcze
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@retro:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Cracker

retro@ballgag.cz
retro@ballgag.cz
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Admiral Ackbar: Jestli on nemá něco společnýho s Albertem Fishem.

Troglodyt
Troglodyt
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jdi, a at te pri odchodu neprasti dvere do prdele.......
S takovym jmenem musi byt clovek idiot nebo homosexual, on je nejspis oboje.

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

retro: napíšu ti e-mail, ale myslím, že se stejně nesejdeme v některých základních otázkách :-)

TomKOT: jinak myslím, že retro reagoval na tvou zprávu že nevěříš co pro většinu lidí znamená cracker - v tom s ním musím souhlasit, samozřejmě že pro většinu lidí to znamená sušenku ...

ppm:
Co se týče ukazování her vnoučkům, jen tak z ostra, bez přemejšlení: Worms, Heroes of Might and Magic, Pac-man, Mario ... no musim se zaseknout, protože jde hodně o další faktor a to je v kolika letech jim to budu ukazovat. Třeba později bych ukazoval adventruky jako monkey island, syberia, fahrenheit ... takže spíš to je na vlastní téma :-) klidně bych založil být tebou

co se týče phila: nahodil jsi zajímavou myšlenku - na mě osobně virtuální odezva takový vliv nemá, ale umím si představit, že pro jinak naladěné jedince by to mohl být celkem záhul. Mozart zrovna dobrý příklad ....

Ačkoli musíš zase brát v potaz, že v té době lidé ještě chodili do společnosti :-D a ta byla mnohdy velice kritická, Mozart s tím měl ostatně také problémy a takový twitter je oproti veřejné (živé) debatě uplné nic :-)

retro@ballgag.cz
retro@ballgag.cz
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@yed_: To byl jen příklad toho, že se to fakt nepoužívá.

rappix
rappix
Level 1 Level 1
22. 8. 2014 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sidic: Osobně si myslím že jedna hra stačí aby mohl být jeho autor považován za geniálního, ale u Phila Fishe to určitě neplatí.

Reklama
Reklama