konec-directx-se-blizi
Novinka Konec DirectX se blíží

Konec DirectX se blíží

sleepless.

sleepless.

8. 9. 2004 13:41
Reklama

Kdo čekal na příchod aplikačního rozhraní DirectX 10 a vyšších, má smůlu. Po DirectX verze 9 (aktuální je DirectX 9.0c) už se s největší pravděpodobností neobjeví žádné další DirectX, protože nová grafická nadstavba určená pro příští operační systém Longhorn ponese název Windows Graphics Foundation (WGF). Zatímco o zobrazování desktopu se v Longhornu, který je momentálně plánován na rok 2006, postará grafické technologické jádro zvané Avalon a bude přitom využívat schopností moderních 3D akcelerátorů, WGF se stane aplikačním rozhraním, které bude definovat samotné 3D operace. Mezi hlavní změny oproti dnešním DirectX bude patřit zejména to, že zmizí rozdíl mezi pixel a vertex shadery, obě tyto jednotky budou sjednoceny do tzv. "Common Shader Core". Další zásadní novinkou bude schopnost grafického procesoru obsluhovat více (3D) aplikací najednou. Dále by měly být zjednodušeny ovladače, zlepšena podpora monitorů a displejů, kvalitnější bude také bootování (například ve vyšším rozlišení a více barvách). Upgrade ovladačů by měl být možný bez restartování, objeví se také nativní podpora nové sběrnice PCI-Express. Grafickou paměť bude WGF brát jako virtuální, což znamená, že paměťový řadič grafického procesoru si bude moct vyhradit i kus systémové operační paměti. Podstatného zlepšení by měla doznat také celková stabilita systému. Operační systém Longhorn, nástupce dnešních Windows, bude v mnoha ohledech sázet na 3D grafiku, která byla až doposud doménou především hráčů, herních vývojářů a profesionálů. Bude zajímavé sledovat, jak si Microsoft s touto novou výzvou poradí. Další velká betaverze Longhornu se chystá na příští rok! Zdroj: Slashdot, Extremetech

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama