Kodžima mohl pracovat na hře podle Matrixu. Konami bylo proti
Sestry Lilly a Lana Wachowské stály o to, aby jejich Matrix do herní podoby převedl Hideo Kodžima. Tomu ale Konami o zájmu neřeklo.
- Autorky filmu Matrix Lilly a Lana Wachowské chtěly herní adaptaci od Hidea Kodžimy.
- Vedení Konami ale mělo na společné schůzce nabídku odmítnout.
- Kodžima tvrdí, že o zájmu nevěděl.
Hideo Kodžima prozradil, že nevěděl o návrhu vytvořit hru založenou na legendárním Matrixu, a to navzdory zprávám, že ho o to přímo žádaly sestry Wachowské. Začátkem tohoto týdne se totiž objevily zprávy z rozhovoru s bývalým viceprezidentem pro licencování her ve společnosti Konami Christopherem Bergstresserem, že Lilly a Lana Wachowski navrhly, aby Hideo Kodžima vytvořil hru založenou na Matrixu.
Další anonymní zdroj podle serveru Gamesradar uvedl, že Kodžima „projevoval silný zájem“, i když v té době pracoval na Metal Gear Solid 2. Sám Kodžima ale uvedl, že o takovém návrhu vůbec nevěděl. „Byl jsem překvapen, když jsem na sociálních sítích viděl, že mi sestry Wachowské v roce 1999 nabídly herní projekt Matrix. Za celých těch 26 let mi nikdo nikdy neřekl, že k takovému rozhovoru došlo,“ napsal japonský vývojář.
Kodžima dodal, že si se sestrami Wachowskými vyměňovali e-maily a celkem třikrát se setkali, a to když byl Matrix uveden v Japonsku. Jednou z takových příležitostí k setkání byla situace, kdy byly pozvány do centrály společnosti Konami. „Když jsem dorazil do centrály, jejich schůzka s panem Kitauem, vedoucím divize CS, právě skončila,“ vyjádřil se k tomu Kodžima.
Na tomto setkání údajně padla zmiňovaná nabídka k herní adaptaci Matrixu, kterou ale Kitaue jednoslovně odmítl. Bergstresser přitom uvedl, že přítomni na jednání byli i Kodžima a vývojář Aki Saito, což ale podle prvního zmíněného není pravda.
Místo toho se o videohru s licencí Matrixu postarala společnost Shiny Entertainment a vydala ji v roce 2003 pod názvem Enter the Matrix. Enter the Matrix i přes špatné kritické přijetí nakonec zaznamenal komerční úspěch a během roku se ho prodalo 5 milionů kopií.