Zpět na článek

Diskuze: Jsou odklady her problém?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

bares69
bares69
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rudla: Myslím, že na tom nesejde. EA je firma jako celek, pokud něco EA vydá pozdě nebo nedodělané, kritiku ponese stejně jako celek - celá EA (krom naštvaných diskutérů, třeba ve formě výdělků, jako to bylo u akcií Ubisoftu po Unity). Tuto "kritiku" si pak ve firmě interně rozdělí dle odpovědnosti za určité části projektu - a mnohdy ti, co měli dohlížet na plán jako celek to schytají jako první.

Výhoda
Výhoda
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Profesionální Troll: Že by samotný pan ministr a představitel Babišovismu chodil na Hrej? :D

bares69
bares69
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lojza.cr: Promiň, nepodporuji pirátství, ale důkaz toho, že někdo dané problematice absolutně nerozumí je, když začne srovnávat autorský obsah s rohlíky apod. On totiž rohlík nejde nekonečněkrát duplikovat z jednoho původního rohlíku...

lojza.cr
lojza.cr
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sw1Tch: nechápu jakou mají odklady souvislost s pirátstvím, myslíš že piráti už hrají zaklínače 3 nebo gta V? :)

nebo si myslíš že když pekař přiveze rohlíky namísto v 6 ráno až o půl 8 tak už je ok rohlíky rozkrást? myslím že to vede jen k tomu že pekař už další den nepřijede vůbec a radši bude dělat rohlíky na Xbox nebo PS

lojza.cr
lojza.cr
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

paradoxně beru jako podraz na zákazníky vydání hry ve stavu jako unity spíš, než zaklínač odložený o rok, či GTA V které by na pc díky odkladům mohlo být funkční ihned po vydání

stul.drabik@seznam.cz
stul.drabik@seznam.cz
Level 0 Level 0
27. 3. 2015 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu proč tak dlouho odkládaj GTA 5 na PC.Podle mně je to blbost.At´to vydaj hned pak se uvidí.Jako u betfíld 4.Příklad.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lojza.cr: Z hlediska ekonomického výsledku se ignorování rovná upirátění. V obou případech jim nedáš svoje peníze. Takže ignorováním jim ublížíš stejně, jako když si hru upirátíš. To samé je s nakupováním v bazarech, vydavatel z toho nemá ani halíř.
To jestli je správné hru při naštvání ignorovat, nebo upirátit je čistě legální a etický problém, ekonomicky to vyjde nastejno.

Vlastně nemám úplně pravdu, u bazarovky pořád hráč může nakupovat DLCčka, takže to není to samé jako pirátění a ignorování.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a pokuď neodloží Mortal Kombat X, tak je mi jedno co všechno se odloží

bůh
bůh
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak říkává děda: "Odklady patří na hnůj!"

Rudla
Rudla
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bares69: Tady se ovšem vkrádá otázka, kdo ty termíny vydání stanovuje. Jsou to sami vývojáři, nebo vydavatel? A je celkem běžné i v jiných odvětvích, že plánovaný termín se postupem času ukáže jako nesplnitelný a dojde k posunu.

celoush
celoush
Level 9 Level 9
Hlavní platforma: PC
13. 3. 2015 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když se podívám zpětně, tak mne občas mrzelo, když došlo k nějakému odkladu mé oblíbené hry, ale dnes? Je to mi šumák! Podle mne je celý tenhle humbuk hodně o vlastní vyspělosti dotyčných stěžovatelů.
Odklad u hry, která má cílovku v těch starších hráčích, prostě nebude následována takovým humbukem jako u mainstream hitu, kde je větší pravděpodobnost, že si čtrnáctiletí rádobyfanboyové potřebují zchladit žáhu.

bares69
bares69
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lojza.cr: Jistě, máš pravdu, ten argument je naprosto lichý a ten, kdo nechce autory podpořit by prostě neměl hru hrát. Souhlasím.

Jen mi jde o to, že veškerý SW není věc, ale služba. Když si koupíš hru, koupíš si jen licenci - povolení, že danou službu můžeš použít. Jediný majitel je autor. Když si hru upirátíš, nic nekradeš, ale využíváš službu, na kterou nemáš nárok, jako když jedeš autobusem načerno. Proto veškerá srovnávání s hmotnými věcmi a jejich "krádeží" je holý nesmysl. :)

Rorschach
Rorschach
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím si, že vývojári hier čí ďalej tým viac zneužívajú svoje osobité postavenie na trhu.
Vydáme nehrateľnú hru - žiadny problém, hráči budú nadávať, ale to je tak všetko, však vydáme za pár týždňov opravu. Odložíme hru raz, dva krát, tri krát - no a čo, aj tak si to kúpia, síce si trochu zanadávajú, ale to je tak všetko.
Keby som takto pristupoval aj pri podnikaní, už dávno sedím pod mostom. V žiadnom inom biznise, tak ako v hernom priemysle, tento prístup k zákazníkovi nie je tak zneužívaný. Mám nejaký termín, tak ho sakra musím dodržať (jeden odklad ok, ale odkladať stále a stále) a taktiež, keď predávam nejaký produkt, nemôžem po zákazníkovi chcieť, nech si počká pár týždňov po kúpe, než ho môže užívať.
Áno na trhu je kopec hier, kopec hier máme nakúpených a ešte sme sa k nim nedostali, ale to nie je argument pre vývojárov a štúdia.

Marden
Marden
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naštěstí/Bohužel na hraní už není tolik času, takže mě odložení hry, na kterou se těším, nerozhodí. Navíc je lepší mít doladěnou věc trochu později než na půl fungující hru.

Jako třeba HrejTV, občas nám pustí jen video, ale když si počkáte, zapnou i zvuk.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odklady mě netrápí vůbec. Už ani nepamatuju, kdy jsem si koupil nějakou hru těsně po vydání. Takže se mě to netýká ;)

bares69
bares69
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cobra: Dovolím si nesouhlasit s třetím odstavcem, hra je SW jako každý jiný a věř tomu nebo ne, ale SW dělá podle plánů, dokonce plánování větších SW projektů je samo o sobě menším vědním oborem. Takže opravdu ne, tak jak to píšeš ty, se větší SW nevyvíjí, ale jede se podle plánu s termíny. Paradoxně podle těchto složitých plánů lze s větším předstihem odhadnout, jestli se projekt (ne)stihne včas.

lojza.cr
lojza.cr
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bares69: jasně, beru že ukrást hmotnou věc je trochu jiné nežli nehmotnou, ale myslím si že ani jedno se nedá nijak obhájit, pokud je člověk naštvaný na přístup vývojářů/filmařů/hudebníků tak je má prostě ignorovat a za jejich práci nezaplatit tím že jí nekoupí, nikoliv ji někde nelegálně pořizovat a myslet si jak jim to natřel, ublíží tím jen sám sobě a všem ostatním komu jejich produkt něco dal protože další dílo kvůli tomu nemusí nikdy vzniknout

bares69
bares69
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trošku mě mrzí, když všude vidím, že za odklady sklízí vývojáři ovace hráčů s mottem: "Lepší pozdě, než nedodělané". Ano, budeme-li na to koukat v obecné rovině, pak vskutku je lepší, když se hra na poslední chvíli posune a doladí. Nic proti tomu, opravdu.
Problém ale je, že se najednou začaly snad všechny očekávané tituly odkládat (GTA, Uncharted, Project Cars, Batman, Zaklínač.....). Toto už dle mě nejsou "nouzové odklady", připadá mi to, jako nový druh marketingu těžící z toho, že o hrách, co mají brzy vyjít, se prostě hodně píše a jsou celkově hodně vidět. Je hezké, že hned po dalším odklad GTA se najednou objeví nové screeny v ultra rozlišení, které nahnou ke koupi zase další potenciální zákazníky, čirou náhodou.
Možná jsem ze staré školy, ale dle mě je "oficiální datum vydání" trochu "posvátné" a mělo by mít nějaký význam. Řídí se jím hráči, kteří se na hru těší, obchodníci, kteří mají v plánu například i své reklamy, nabídky nebo předobjednávky, herní novináři, youtubeři a v podstatě všichni, co se aktivně pohybují v herním světě.
Jistě, neboří se svět, prostě se počká, ono stejně nic jiného nezbývá, ale mávat daty jen tak, mnohokrát je měnit a to vše jen, aby hra vydržela v hledáčku co nejdelší dobu a vytahala víc peněz, je prostě vůči celé herní komunitě přinejmenším neslušné. Hráči by místo slepých ovací, jak jsou vývojáři pečliví měli klást otázky proč se hra (zase) odložila? Bylo vůbec původní datum hry reálné nebo už ve chvíli oznámení bylo jasné, že se změní?
Můžu jen dodat, že jsem nyní rád, když jsem si na Vánoce k Xone koupil i GTA, ačkoli jsem si říkal, že bych mohl ten necelý měsíc počkat na PC verzi a místo GTA si koupit nějakou exkluzivitu.

Rudla
Rudla
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já osobně nevidím na odkladech her nic katastrofálního. Dle mého názoru je čistě na vývojářích, kdy považují svoji hru za hotovou a v takovém stavu, jak si sami přejí, aby vypadala. V každé práci se stane že věci nejdou podle plánu a je potřeba něco upravit nebo předělat. A čím víc času tomu můžou věnovat, tím větší šance že bude výsledek stát za to.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no souhlas Jirkou, tedy až na to že já se na některé tituly docela těším a když je pak oznámí odklad, tak mně to sice zamrzí, ale zase vim že vydat hru která bude mít problémy jako Assassin's Creed: Unity né li horší třeba, tak to by mně už naštvalo a znechuceně bych i tu hru prodal, takže odklad neberu špatně nebo dobře beru to jako nutnou věc, která sice zamrzí, ale o to víc si pak užiju hru

Reklama
Reklama