Journey je konečně ziskové
Jako zlý sen vypadají ekonomické výkony pouštní adventury Journey oproti tomu, čím se nedávno chlubil třeba vývojář Gunpointu Tom Francis. Zatímco on si pochvaluje, jak se mu náklady na vývoj hry zaplatily během první minuty prodejů, cenami ověnčené Journey je v plusu de facto až nyní, po víc než roce od vydání
Není to však tím, že by se Journey katastrofálně prodávalo. Hra jen prodělala příliš náročný a dlouhý vývoj, při kterém se studio Thatgamecompany dostalo do finanční tísně a ve chvíli, kdy se hra dostávala na pulty, její vlastní studio bankrotovalo. "Hodně lidí nedostalo zaplaceno," stěžoval si už dříve Jenova Chen. Dodnes však mluví poněkud neadresně, takže nevíme, zda dluhy vznikly na straně Sony, kterému se nelíbil o rok delší vývoj, anebo neplatil výrobce hrníčků za licenci na merchandising.
Každopádně v současnosti byla hra znovu vydána v Evropě v rámci playstationového bundle packu, a tvůrci tak konečně získali nějaké honoráře navíc. Journey lze proto definitinvě považovat za ziskové, i když bez pachuti se to neobejde. Cenami si chleba nekoupíš.