John Romero lituje reklamy k Daikataně
Deset let to trvalo, než se bývalá rocková hvězda mezi herními designéra omluvila všem hráčům za trapas, který způsobila ze své kanceláře na vrcholku mrakodrapu v Dallasu. Řeč je pochopitelně o Johnu Romerovi, jehož Daikatana sklidila ze všech stran posměch nejen za mizerné herní kvality, ale rovněž také kvůli prapodivné marketingové kampani, jejímž ústředním sloganem se stala památná věta "John Romero's about to make you his bitch". A Romero si za to konečně nasypal celý uhlák popele na hlavu. "Věděl jsem, že to bude riskantní krok a upřímně jsem se na tom nechtěl podílet. Nedávalo to žádný smysl. ROzhodně jsem si z vás (novinářů) nechtěl nadělat děvky, ani z hráčů a hlavně ne ze svých fanoušků. Do té doby, než se ta reklama objevila, jsem cítil, že s nimi mám skvělý vztah. Ale poté se vše změnilo."
Romero připouští, že Daikatana nebyla dobrá hra hlavně kvůli tomu, že se tehdy cítil jako mistr světa omeleta a nepřipouštěl si žádný kiks. "Je s podivem, že hra vůbec byla vydána. Všechno je tam naprosto špatně." Bývalý vlasáč nyní pracuje ve firmě Gazillion a už předlouho nevydal žádnou hru. Možná si tak trochu uvědomuje to, že je naprosto v háji, protože si lehce otevírá vrátka u svého bývalého zaměstnavatele - id Software, vedené Johnem Carmackem.
"Nemám nejmenších pochyb, že kdybychom s Johnem znovu spojili síly, tak by vznikla skvělá a naprosto svěží hra. Za těch čtrnáct let jsme oba hodně zmoudřeli a nabrali hodně zkušeností, nejen co do vývoje her, ale i v oblasti jednání s lidmi. Hodněkrát slyšíme o tom, že se hudební skupiny dají po letech zase dohromady, ale spolupráce jim nefunguje a lidově řečeno jim znovu bouchnou saze. Myslím ale, že toto by určitě nebyl připad mě a Johna", uzavřel celé povídání Romero.
Upřímně řečeno, docela by nás zajímalo, co by vzešlo z opětovné spolupráce těchto bývalých FPS králů světa. Buď by to byl naprostý propadák, nebo by se znovu vrátili na herní Olymp. Nic mezi tím. Co myslíte vy?