Jak je na tom nový Dragon Age
i Zdroj: BioWare / Electronic Arts
Novinka Jak je na tom nový Dragon Age

Jak je na tom nový Dragon Age

Radek Raudenský

Radek Raudenský

10. 4. 2019 13:39 4
Reklama

Nedávno nám web Kotaku přinesl dlouhý report o situaci, která panovala okolo vývoje Anthem. To samozřejmě vyústilo v diskuzi o tom, v jaké podobě vyjde nový Dragon Age. A včera nás stejný web nechal nahlédnout i do problémů týkajících se Dragon Age 4.

První náčrty Dragon Age 4 zde byly již před rokem 2017. Tehdy si vývojářský tým myslel, že jde správnou cestou. Měli jasně dané plány, kudy vývoj povede a jakých chyb se vyvarovat. Z nápadů byli nadšeni, ale bohužel se v té době začalo horlivě pracovat na Anthem, a tak se tehdejší Dragon Age 4 poslal k ledu. Pojďme se ale podívat na celý průběh.

Problémy začaly již v roce 2015. Velká část lidí, která stála za Dragon Age: Inquisition, se přesunula na problémový Mass Effect: Andromeda, zbytek pracoval na novém Dragon Age pod označením Joplin. Podle slov vývojářů, kteří se na tomto projektu podíleli, se jednalo o jeden z nejlepších projektů, na jakém kdy pracovali. Joplin měl mít příběh více soustředěný na možnost volby. Mělo se ubrat na repetetivních článcích hratelnosti a prostředí se s průběhem hry mělo měnit.

První zásek přišel s rokem 2016, kdy se projekt Joplin pozastavil a celý tým byl přesunut na Mass Effect: Andromeda, jenž v té době potřeboval každý schopný pár rukou. Po dokončení Andromedy v roce 2017 se část týmu vrátila k Joplinu, část k dalšímu problému jménem Anthem.

Jenže EA začalo v roce 2017 prosazovat politiku „hry jako služba“. Požadovalo tedy hry, které by se hrály a zároveň vydělávaly i měsíce po vydání, a to zejména díky multiplayeru. Joplin sice měl nástin multiplayeru, rozhodně ale nebyl dělaný na dlouhodobé hraní.

V EA si to nejspíše uvědomovali, a tak v polovině roku 2017 přesunuli naprostou většinu lidí z BioWare na vývoj Anthem a Joplin zrušili. Ten maličký zbytek z BioWare začal pracovat na úplně novém Dragon Age, tentokrát pod názvem Morrison. Morisson začal zcela od nuly, stojí na zdrojovém kódu Anthem a má se znoavu pokusit uspět s modelem "hra jako služba". Všechny nápady i peníze z Joplina přišly vniveč.

V současnosti se názory na Morrison liší. Někteří vývojáři z BioWare jej popisují jako Anthem s draky. Jeden ze zdrojů sdělil Kotaku, že hlavní dějová linka má být skvělý singleplayerový požitek, zato multiplayer by měl cílit na to, aby se hráči stále vraceli, a to zejména díky pravidelným updatům. Každopádně nic není zatím jisté a jeden ze zaměstnanců BioWare to shrnul jednoduše: „ Stejně všichni víme, že se to během dvou let nejméně pětkrát změní.“ Pokud si chcete celý report přečíst sami, je k dispozici zde.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama