Jak fungují mody ve Farming Simulatoru 17
Švýcarští vývojáři ze studia Giants Software v souvislosti s nedávnými potížemi Bethesdy protlačit mody na PS4 několikrát ujistili fanoušky, že Farming Simulator 17 skutečně bude podporovat modifikace na konzolích PlayStation 4 a Xbox One od prvního dne. Nyní se konečně podělili o další detaily.
Jak určitě dobře víte, mody jsou jedním z důvodů, proč je série Farming Simulator na PC tak populární. S pomocí fanoušků z řad aktivní komunity se daří původní produkt v mnohém vylepšovat (třeba o nové stroje, zvířata, prostředí nebo mechanismy), čehož jsou jsou autoři dobře vědomi, a proto se velmi snažili, aby z tohoto benefitu mohli těžit i konzolisté. Jedna z prvních her, která na Xboxu One a PS4 s modifikace počítá, může být vlaštovkou předznamenávající další nový trend u konzolových her.
V novém vývojářském deníčku, který autoři zveřejnili na své oficiální stránce na Facebooku, stojí, že mody jsou podle Giants Software podstatnou součástí série, a proto se v novém dílu rozhodli vytvořit a integrovat přímo do hry rozsáhlý organizační systém, který umožní implementovat mody do hry. Sedmnáctka se tak dočká větší podpory modifikací než kterýkoli z předchozích dílů. A těžit z toho mají nejen hráči na PC, ale právě i konzolisté.
Centrálním rozcestníkem v komunitním obsahu a tvorbě se stane takzvaný Mod Hub, který bude nedílnou součástí hry. Zde budou moci hráči listovat všemi dostupnými modifikacemi, které budou rozdělené do různých kategorií - traktory, kombajny, mapy a podobně. Nechybí ani seznam nedávno přidaných modů, žebříček těch nejstahovanějších a nejlépe hodnocených.
U každé modifikace najdete její popis, hodnocení, obrázky a pochopitelně možnost ji rovnou stáhnout. Když autor svůj výtvor pošle do Hubu, nejprve se objeví v takzvané beta kategorii. Jakmile jej vývojáři zkontrolují a schválí, zařadí se do správné sekce. Tento systém působí minimálně na papíře velmi dobře, protože vyvažuje možnost svobodně se do modování zapojit a šířit následně své dílo, přitom ale na obsah stále někdo dohlíží a vývojáři se nezříkají odpovědnosti za tento obsah. Jinými slovy někdo hlídá, že se do hry nedostane něco, co by nemělo.
Na konzolích PS4 a Xbox One mají být k dispozici stejné mody a autoři hry už spolupracují s vývojáři modifikací, aby při uvedení titulu na trh bylo k dispozici přibližně 25 komunitních kousků. Giants podle svých slov vytvořili systém, který bude intuitivní a umožní hráčům vytvářet a sdílet mody, které fungují na PC i konzolích. Obě konzole dokážou pojmout až 4 GB nainstalovaných modifikací. Ty dokonce mohou podporovat i multiplayer.
Podle studia komunita na PC vždy prokazovala velkou kreativitu a demonstrovala obrovskou oddanost rozšiřováním obsahu Farming Simulatoru. S podporou Sony a Microsoftu letos autoři budou moci přinést ty nejlepší mody i na konzole. Každý z nich přitom slibují vývojáři důkladně prověřit, než jej schválí, aby se ujistili, že budou na konzolích správně fungovat.
Giants ale upozorňují, že nově vytvořené stroje musí využívat značky, které má FS17 licencované, být bez značek nebo individuálně posouzené samotnými autory hry. Do konzolových verzí mohou přibýt také nové mapy, ale nesmí používat žádné vlastní vytvořené skripty. Studio si navíc pochvaluje, že lze používat soubory ve stejných formátech na PC, Macu i obou konzolích, což platí pro textury, objekty i zvuky. Díky tomu je podle nich tvorba a testování výtvorů pro konzole na PC ještě snazší.
Tým slibuje, že hráči na konzolích se mohou těšit na nové bezplatné mody v pravidelných intervalech. A garantují, že nabídnou optimální zážitek pro všechny hráče.
Kromě toho se včera autoři pochlubili upoutávkou na dokument o tvorbě hry, který budou součástí sběratelské edice. Farming Simulator 17 vyjde už 25. října.