J.U.L.I.A. - další hra od tvůrců Ghost in the Sheet
Po ambiciózním a v mnoha ohledech zajímavém, ale ve výsledku spíše průměrném pokusu Ghost in the Sheet se vývojáři z nezávislého českého týmu CBE zabývají už nějakou dobu vývojem žánrově obtížně zařaditelné hry J.U.L.I.A. Jedno je jisté, nebude to klasická adventure, ale digitálně distribuovaný produkt, pro nějž si tvůrci sami vymysleli nic neříkající označení casual epizodic game.
J.U.L.I.A. znamená journeying universal life investigating automaton, to jenom, abyste byli v obraze, proč musí být v názvu ty nesmírně otravné tečky. Jinak má koncept hry dvě části. V první budete na palubě osamocené kosmické sondy, ovládané umělou inteligencí J.U.L.I.A., provádět základní průzkum planet, opravovat a upgradovat sondu a cestovat mezi planetami v aktuální sluneční soustavě. Druhá část konceptu – v níž se odehrává hlavní část příběhu - spočívá v těžení materiálu a zkoumání opuštěných základech na planetách a učení se komunikaci s domorodci.
Sami vidíte, že informací je tak málo, že se žánrově hra nedá nijak lehce k čemukoli přirovnat. Nepomáhá v tom ani trailer, který je k dispozici. Nicméně, letos v září, kdy byly všechny uvedené informace a trailer zveřejněny (ano, všimli jsme si trošku pozdě), byla hra už z 85% hotová s tím, že dokončena by měla být během zimy 2008. Brzy se tak snad dozvíme, co je J.U.L.I.A. vlastně zač.