Insomniac se brání nařčení z downgradu
Debaty o technologickém downgradu se před či po vydání vedou o celé řádce her. Asi nejikoničtější případ jsou první Watch Dogs, kde, ruku na srdce, finální hra opravdu nevypadala tak, jak naznačovaly trailery. Spekulace se ale nevyhnuly například ani třetímu Zaklínači a příkladů bychom jistě našli i více. Tato situace nyní postihla i studio Insomniac Games, kterému za týden vychází očekávaný Spider-Man.
Tentokrát je však nařčení podloženo spíše úsměvným argumentem. Na diskuzním fóru Reddit se objevila tvrzení, že kaluže ve hře byly zmenšeny, což symbolizuje výrazné zhoršení grafiky. Insomniac na to na sociálních sítích zaregoval vyjádřením, že kaluže skutečně byly zmenšeny, změna se ale týká pouze velikosti. V některých scénách je jich navíc údajně hodně a nemají žádný vliv na výkon.
Kritiku si vysloužil i Spider-Manův oblek, který údajně v novějších trailerech vypadá jinak. To vývojáři sice připouštějí, ale zároveň uvádějí, že změny proběhly proto, aby hra naopak vypadala lépe. Tým totiž v pozdějších fázích vývoje využíval lepší technologii než na začátku. Kostým má především vypadat co nejefektněji v pohybu a kontrastovat se sluncem zalitým betonem a okolními věžáky.
Naše recenze Spider-Mana vyjde 4. září v 16 hodin a tehdy si hru také ukážeme v živém vysílání. Hra vychází exkluzivně na PlayStation 4 o tři dny později, objednat si ji můžete v e-shopu Xzone.cz.