Insomniac Games pomáhá tragédiemi stižené rodině
Jako rajský ostrov si mezi aktuálními událostmi v herním průmyslu plave nesobecký akt tvůrčího týmu Insomniac Games, jehož členové se rozhodli netradičním způsobem potěšit rodinu Jamese Westbrooka z Kalifornie, kterou v posledních dvou letech stihly dvě katastrofy.
Devítiletý James Westbrook byl v červenci minulého roku zraněn při dopravní nehodě tak vážně, že bude do smrti upoután na vozík. Podobně je na tom bohužel i jeho otec, kterému ochrnutí spodní a zčásti i horní poloviny těla nezapříčinila dopravní nehoda, ale střepiny výbušniny, které jej zasáhly při protiamerických nepokojích v iráckém Bagdádu pře dvěma lety. Rodina žijící až doposud na ranči, který je absolutně nevhodný pro pohyb dvou osob upoutaných na vozík, se však po dvou tragédiích dočká konečně trošky štěstí. V pravidelném programu TV stanice ABC, který nese název Extreme Makeover: Home Edition, čeká 22. dubna na Westbrookovic nejedno překvapení.
Za prvé jim bude předán zbrusu nový bezbariérový dům upravený pro život dvou osob upoutaných na vozík. No a to druhé překvapení, to je určeno přímo pro devítiletého Jamese, který je zapálený hráč a jednou by chtěl být game designérem. O realizaci překvápka pro něj se postarali tvůrci z Insomniac Games, kteří během jednoho týdne zpracovali Jamese do podoby nové postavičky, jež si zahraje – zatím blíže neupřesněnou – roli v chystaném PS3 titulu Ratchet and Clank Future: Tools of Destruction. Na tvorbě virtuální podoby Jamese, která bude podle všeho ovladatelná, se prý podílelo celé studio Insomniac Games čítající v současnosti cca 160 zaměstnanců. Jen díky tomuto masivnímu zapojení všech sil se postavu podařilo stvořit tak rychle. Obvykle prý tvorba postavy se vším co k tomu patří trvá zhruba měsíc.
Spoluzakladatel a CEO Insomniac Ted Price k uznáníhodnému činu svého týmu dodal „Když jsme se dozvěděli o tragickém osudu rodiny Westbrookových a zapálení mladého Jamese pro game design, tak nás to dojalo a motivovalo k tomu, abychom pro ně udělali něco speciálního. Pro nás všechny z Insomniac Games to byla pocta, že jsme prostřednictvím svých zkušeností s vývojem her mohli pomocí této úžasné rodině. Nikdy předtím se v žádné naší hře neobjevila podle skutečnosti vytvořená postava a máme za to, že je jedině dobře, když tím prvním, komu se něco takového podaří, bude právě James“.