IGF: vyhrála Blueberry Garden, uspěli i Češi
Severští vývojáři vládnou v současnosti světu nezávislých her. Stejně jako loni, i letos vyhrála hlavní cenu na prestižním Independent Games Festivalu pořádaném v rámci Game Developers Conference v San Franciscu hra ze severu starého kontinentu, švédská plošinovka Bluberry Garden od Erika Svedänga. Jejímu tvůrci na konto přibude 30 000 dolarů. Svedäng tak triumfem v jedenáctém ročníku soutěže navázal na úspěch Fina Petriho Pürha, jenž loni zvítězil s logickou hříčkou Crayon Physics Deluxe. Nás může těšit především ocenění za nejlepší vizuální stránku pro Machinarium, které tvoří čeští tvůrci z Amanita Design (rozhovor s jedním z nich jste si nedávno mohli u nás přečíst). Jak vypadají další kategorie?
Seumas McNally Grand Prize: Blueberry Garden (Erik Svedäng)
Innovation (Nuovo) Award: Between (Jason Rohrer)
Excellence in Visual Art: Machinarium (Amanita Design)
Excellence in Audio: BrainPipe (Digital Eel)
Technical Excellence: Cortex Command (Data Realms)
Excellence in Design: Musaic Box (KranX Productions)
Best Student Game: Tag: The Power of Paint (DigiPen Institute of Technology)
Audience Award: Cortex Command (Data Realms)
D2D Vision Award (cena sponzora Direct2Drive): Osmos (Hemisphere Games)
Trochu překvapivě si žádnou cenu neodnesl další švédský vývojář, Nifflas, s očekávaným titulem Night Game - ale možná tentokrát rozhodl fakt, že je skutečně ve velmi rané fázi vývoje. Ačkoliv: zkušenost z předchozích let nás nutí pochybovat i o míře dokončenosti oceněných titulů. Gratulujeme Amanita Design i ostatním vítězům a budeme zvědaví na plné verze!