id Soft plánuje z Rage udělat velkou sérii
Mnozí škarohlídi říkají, že poslední opravdu dobrou hrou od id Softu byl první díl Doomu, a to jen proto, že Carmack měl tehdy programování v DOSu skutečně v paži. Samozřejmě poté přišel Quake (a před ním byl ještě Wolfenstein), ovšem přeci jen hra, která definuje a pojmenuje žánr, to je trošku větší kalibr. id se však rozhodně nechce vzdát nálepky technických géniů a hodlá se ještě jednou pokusit o vytvoření značky, která sice asi nedefinuje nový žánr, ale rozhodně se bude chtít zařadit právě po bok zavedených sérií. Nizozemskému serveru PSonly to prozradil Matt Hooper, výkonný designér právě Rage a nepřímo tím potrdil i další díly, které by nás rozhodně neměly minout.
Otázkou však je, jestli stále žijeme v době, do níž se nás id Software snaží těmito prohlášeními nandat. Úspěch Doomu pramenil také částečně z toho, že žádná podobná hra tehdy prostě na trhu nebyla, tudíž bylo jasné, že se buď dostaví maximální sukces, nebo enormní průser. Rage bude čelit drsné konkurenci hned několika her, které proti ní mají velikou výhodu - už jsou dávno na trhu a koupily si je miliony lidí. Hovoříme zde o hrách jako Far Cry a Fallout 3, z nichž si Rage bere nemalé kusy hratelnosti. Samozřejmě nikdo neodpírá id Software jejich případný úspěch, zvlášť pokud Rage bude skutečně stát za to, což v současné době netušíme, ovšem svou rétorikou jako by se snažili rozvzpomenout na dřevní doby herního průmyslu, kdy jste mohli prorazit s prakticky jakýmkoliv nápadem.