Hry rozpoznají náš smích?
Je to už pár let, co ovládání videoher prožívá drobnou revoluci. Klasické analogové joystiky, klávesnice nebo gamepady lze zaměnit za speciální pohybové ovladače na Nintendu Wii. Se svými projekty nyní spěchají i konkurenční herní firmy. S nejnovějším nápadem pro PS3 přišla společnost Sony. Nechala si patentovat technologii, která rozezná hráčovy emoce. Pomocí kamerky a mikrofonu by měla poznat, kdy se hráč směje, bojí, baví, je vzrušený, naštvaný, má zájem nebo je znuděný. Právě nudu systém vyhodnotí třeba díky tomu, že se objekt nekouká na obraz, zívá nebo mluví. Technologie by měla rozpoznat i interakci více účastníků – autoři z webu Siliconera, který s odhalením přišel, upozorňují třeba na populární tlesknutí High Five. Sony chce nové možnosti využít i pro televizní show, filmy a další mediální prezentace. Všechno zní hezky, klíčové bude ale rozhodně využití technologie v praxi, o němž zatím můžeme jen spekulovat. Na nákres se můžete podívat zde a zde.