Hratelné demo Deep Down na TGS 2013
Pamatujete na první záběry z fantasy RPG Deep Down, které se objevily během představení konzole PlayStation 4? Žasli jsme nad tou nádherou a lidé z Capcomu se mohli začít plácat po zádech, jak skvělý dojem mezi hráči zanechali. Postupem času se však začíná projevovat to, na co upozorňovali skeptici od začátku - první hry pro novou generaci konzolí mohou být sice vizuálně překrásné, pořád tu ale někde leží pes zakopaný kdesi mezi zábavou a hratelností.
A zdá se, že to je přesně případ Deep Down, který si mohou vyzkoušet všichni návštěvníci probíhající Tokyo Game Show. Hratelná ukázka splňuje sliby kolem vizuálního stylu, po stránce hratelnosti jde ale o vcelku obyčejnou a ne zrovna zajímavou rubačku. Alespoň tak o hře mluví Polygon ve svém krátkém preview. "Žádné blokování, žádné odrážení, žádné úhybné manévry," píše se v dojmech a vedle absence pocitu, že máte nad postavou dokonalou kontrolu, se probírá také náhodně generovaná jeskyně, v níž se demo odehrává. Působí prý hodně jednoduše a nemůže se rovnat organickému, nebo předem promyšlenému designu.
Dělat závěry a lámat hůl nad hrou, kterou jsme ještě ani nehráli, je však samozřejmě předčasné, začínáme být ale ostražití a vám doporučujeme to samé. Až totiž vyhřenou v listopadu všechny hry a PS4 k tomu, bude muset člověk volit opravdu pečlivě.