Zpět na článek

Diskuze: Horizon mohl mít co-op a 50x větší mapu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: To ale opět není problém fast travelu, ale knižního vyprávění příběhu, kde hráč opravdu je středobodem vesmíru, ať už běhá po svých nebo přes fast travel. Třeba první Fallout měl časově trigované události, které nepotřebovaly aktivitu hráče, ale hráč je mohl svými aktivitami ovlivnit. Že na to tvůrci dnešních her zvysoka kašlou, není o fast travel, ale o přístupu designérů herních světů.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Mě vadí že Fast Travel bere v potaz maximálně denní a noční dobu, i.e začli jsme cestovat ve dne docestovali jsme v noci a ostatní je jak kdyby celý svět spadl do hybernace a nic se nestalo, nebere v potaz ani aktivní questy, kde ti vyhrožujou "hej rychle nebo je zabijeme". V pozdějších částech her zcukne fast travel open-world na jednotlivé lokace / levely (mezi kterými je OPEN jen v sandbox zábavě). Samotné úkoly ve hře málokdy openworldu využívají (nemyslim Horizon ale všeobecně). Celý koncept open world je - máme velkou mapu přes kterou se musíme někam dostat, abysme tam splnili úkol, na jednom místě. Málokdy vám hra dá pocítit openworldovisti, kromě toho - měl jsem něco splnit, ale zadzigal jsem se na něčem úplně jinym, tak snad příště.
Takže na co tvořit open world světy, když fast travel a samotné pojetí úkolů jde proti tomu ?

Je to zatim jen iluze, "živoucí svět" je fráze používaná pro dojem z grafiky. Nakonec, každá NPC postava i v těch nejlepších má maximálně jednodenní životní rutinu, ze který neuhne. Živoucí svět si představuju, že se třeba můj oblíbenej Blacksmith odstěhuje, protože mu drak zabil ženu a tři děti a on má špatné vzpomínky na danou vesnici. nejdál je zatim DWARF FORTRESS :D

P.S. samzřejmě fast travel každej potřebuje ale nejde to líp ?

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomas.hluchnik: XCOM,chro, chro.

DeviR1
DeviR1
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To už je apríl? To snad nikdo nemohl říct, že mapa měla být 50x větší. Podle odhadů má mapa v Horizon Zero Dawn kolem 110 km čtverečních. Kdyby byla 50x větší, byla by o něco málo větší než třeba Moravskoslezský kraj. To by autoři třeba Zaklínače 3 mohli říct, že ve hře původně chtěli 10000 questů a bylo by to stejně nereálné jako tenhle blábol.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Přesně. V případě open worldů často platí, že méně je více.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
7. 2. 2018 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_Gabriel: Zajímavé, třeba to s velikostmi postavy jsem ani nevěděl, asi zahraju znovu a tentokrát pořádně :D

leco77
leco77
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam2153: fast travel používám všude, ale je pravda, že u některých her mě bavilo třeba i to cestování (občas), pokud tam je šance, že narazíš na něco zajímavého a podobně. Třeba v Zaklínači je svět perfektní a můžeš narazit na něco zajímavého cestou. V GTA mě baví všude jezdit, protože už jen to cestování je samo o sobě zábavné (dopravní prostředky atd). Nebo Fable 2 a 3 měly super světy. Ale v Horizon Zero Dawn si cestou na nic nenarazil, celkově cestování na tom robotickém koni mi nepřišlo moc zábavné a pohybovat se pěšky už vůbec. Takže tam jel Fast Travel ve velkém, stejně jako v mnoha jiných hrách.

Jinak open world hry mám rád, ale některé světy mě třeba moc nenadchnout jako ReCore, Horizon Zero Dawn, Mad Max, Far Cry 3 a 4, Shadow of Mordor, část mapy GTA V, kde není město, a určitě další, na které si nevzpomenu teď

Osobně neberu fast travel jako rushování, ale jen jako šetření času, ale v některých hrách je dobře provedené i cestování, viz výše.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poslední k fast travelu - fast travel (či posunování času) hráče utvrzuje v tom, že bez jeho inputu se ve hře nic zásadního neděje. On je středobodem a celý svět čeká až zmáčkne tlačítko. Nevim jestli je to dobře nebo špatně.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Samozřejmě, fast travel zadarmo je nesmysl. Čas musí běžet (pokud nepoužiješ nějaký teleportační mechanismus), časově limitované questy s tím musí počítat, pokud se hraje na jídlo, tak musí ubývat, musíš riskovat přepadení nepřáteli (v závislosti na nějakém survival skillu) atd.
Možnost použití fast travel pro útěk z boje je čuňárna, která, pokud vím, ve většině her nefunguje.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro open worldy klasického střihu je pravda, že je lepší, když jsou menší, ale trochu se mi stýská po hrách s reálným měřítkem světa (tedy žádný tábor banditů minutu pěšky od vesnice), nutností rychlého cestování po mapě a reálně plynoucím časem (samozřejmě s možností instantně počkat). Chce to jiný přístup k tvorbě světa a herním principům, ale rád bych zkusil moderní verze her ve stylu Realms of Arcania, prvních Elder scrolls nebo prvních Falloutů.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak Daying Lightu je všechno výzva, člověk vyjde z paneláku a už musí bojovat o svůj život.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

velký a prázdný mapy (GTA) sou nuda a k ničemu, raději menší, propracovanější a živější mapy, takže svět v Horizonu, je naprosto v pořádku.

Adam2153
Adam2153
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Mě ten svět zajímavej přijde, jde o přístup, ty to chceš jen vyrushovat, abys tu hru mohl shazovat a vrátit se k Xboxu:D

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomas.hluchnik: mi mluvíš z duše, sem si říkal, že sem snad jediný na světě, kdo dokáže ocenit krásu té hry a ještě sem fanda, zombíků. Sou ti jedni z nejvíc zábavní nepřátelé v hororech . Jo a začátky v té hře, pro mně byli taky dost děsivé, hlavně noční výlety byli dost napínavé.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wumitai: Taky jsem nikdy GTA nepřišel na chuť. GTAIII, Vice City a San Andreas mě nasytili natolik, abych se o GTAIV a V jen opřel. Jezdíme autama, střílíme, ale všechno je to tak nějak vachrlaté. Ježdění v autech se nevyrovná nejlepším hrám O JÍZDĚ (ANI TĚM ARKÁDOVEJM)stejně jako střílení se nevyrovná nejlepším 3rd person action hrám. Střílecí mise byly v GTA vždy za trest, kurzor skáče po obrazovce je tu nějakej nepřehlednej autoaim a lock on, ale nic z toho nevypadá jako Gears of War nebo Vanquish spíš jako indie 3rd person hra. Nej. část GTA je zpracování města a jeho obyvatel, jejich chování a reakce na jednotlivé situace, to zkrátka nikdo než Rockstar neumí reprodukovat. Když srovnám jak se hejbe Nico Belic a Naked Snake. Niko je papírovej a bez váhy.

No kolikrát jste v GTA narazili na tak stupidní misi jenž byla jen kvůli ovládání nebo náhodám na ulici skoro nedohratelná ? San Andreas jich bylo plný (originál PS2 verze nevylučuji že s lepším frameratem je mise s miniletadlem hratelnější). Nebo mise "dovez neporušený auto přes celý město" vždy skončila náhodnou skrumáží na křižovatce.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: momentálně si debužíruji na mapě v Daying Light. Není to velké, je to akorát, ale přejít z bodu a do bodu b je pokaždé challange.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Menší a intimější mapy open-worldu jen prospívají.
Západní vývojáři by se měli poučit ze Zeldy nebo MGSV, kde se nejdřív vytvoří funkční mechaniky hlavní postavy a na nich se následně staví open-world. Japonci se propracovávají od detailu k "celkovému vzezření hry", zatímco na západě se nejdřív vytvoří open-world a do něj se následně sází hlavní postava, NPC a vše ostatní, díky čemu vznikají prázdné open-worldy s "context sensitive" akcemi. MGSV open-world je malý, nevýrazný, ale beze zbytku použitelný. Zaire "brokovnice" vyžaduje díky nížině zcela jiný přístup, než "stojim na výšině se snajprovkou" Afghanistan. Zaire mi neseděl než jsem změnil myšlení.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
7. 2. 2018 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_Gabriel: Tak pokračuj :)

Ten svět mi připadal vcelku prázdný a questy jsou tak nezajímavé, že je hrozná otrava pořád pěšky běhat sem a tam. Zato je tam dobrý fast travel systém.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Můžem počkat na Kingdom Come: Deliverence. Vávra a jeho hoši tvrdili, že během fast travel nebude svět zmrazený, ale čas normálně poběží. Věřím tomu tak napůl, ale uvidíme.

Obecně jsou světy strašně statické a nevím, jaký je rozdíl, když pro cestování mezi lokacemi použiješ fast travel nebo si to odcupitáš po svých. Troufám si říct, že žádný, pokud při tom cupitání nesplníš X subquestů, nezabiješ Y draků a nevypleníš Z vesnic. Takže problém typu "hej rychle nebo je zabijeme" není problém fast travelu, ale obecně herních mechanismů, které čas neberou v potaz ("Počkej, tady je cool dungeon, oni s tím zabíjením počkají").

leco77
leco77
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: no spíše bych Fast travel bral jako šetření času... používám ho skoro všude. V Horizon vlastně úplně pořád, protože to cestování po světě byla hrozná otrava a šílené pomalé a svět mi nepřišel moc zajímavý, abych se tam otravoval cestováním od ničeho k ničemu.

Dále Horizon zero Dawn tě v kampani posouval od jednoho rohu do druhého. Mise nebyly moc rozumně rozestavěné po mapě, takže i tak ses zdlouhavému přechodu nevyhnul, když jsi chodil do neznámých oblastí a vždy na jiné straně mapy :-D

ten nápad na 50x větší svět by mohl být ok, ale to by musel být ten svět dos zajímavý, což nebyl ani moc v té menší verzi základní hry a hlavně kdyby jsi měl cestovat 50 krát déle, než v základním Horizonu, bylo by to na palici

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Fast travel je zlo, a i když se bez něj hry neobejdou neměl by být nikdy zadarmo. Fast traveluješ = no tak ti chcípli rukojmí v questu, páč ses na to "tři dny fastravelování vysral". Je to jediná věc co měl štvala na nový Zeldě, protože fastravel je ultimátní únik před smrtí (i když mi to nespotčetněkrát zachránolo život).

Reklama
Reklama