Herní průmysl čelí krizi hojnosti: vychází příliš mnoho skvělých her
Herní průmysl dnes netrápí nedostatek kvality, ale opačný problém – každý rok vychází tisíce titulů a i ty nejlepší mají potíže prorazit v záplavě novinek.
- V roce 2024 vyšlo na Steamu přes 18 tisíc her, téměř dvojnásobek oproti roku 2020
- Mnohé z nich mají skvělé hodnocení, ale v záplavě novinek se ztrácejí i kvalitní tituly
- Velké firmy čelí riziku, že jejich drahé projekty nedokážou prorazit v přesyceném trhu
Herní průmysl se potýká s novým fenoménem – nikoliv nedostatkem kvalitních titulů, ale jejich přemírou. Jen v roce 2024 se na Steamu objevilo více než 18 600 nových her, což je téměř dvojnásobek oproti roku 2020. Ačkoliv mnoho z nich získalo skvělé recenze, v záplavě vydání se i povedené projekty snadno ztratí.
Zářijové vydání přineslo příklady silné konkurence: Hollow Knight: Silksong, Hades II či remake Trails in the Sky – všechno kriticky oceňované hry, které by v jiném roce možná dominovaly, teď ale soupeří o pozornost hráčů bok po boku s desítkami dalších hitů.
Kvíz: Jak dobře si pamatujete hru Ghost of Tsushima?
Otestujte své znalosti o hře Ghost of Tsushima. Čekají vás otázky nejen o postavách, ale také o lokacích, zbraních nebo symbolice, která činí tento svět tak nezapomenutelným.
Pro velké studia je situace ještě náročnější. Projekty s rozpočty stovek milionů dolarů potřebují obrovské prodeje, aby se zaplatily, a na přesyceném trhu to není zdaleka jisté. Pro hráče to znamená více možností než kdykoli dříve, ale i těžší volbu, co vlastně hrát.