Guardian předpovídá budoucnost her
Britský server The Guardian vydal článek, ve kterém předpovídá 16 trendů, jež změní herní průmysl. Guardian není náš nejčastější zdroj informací, ale ve svých předpokladech vychází ze skutečných současných trendů a konferencí, na kterých vystoupili herní vývojáři. Zestručněný přehled tendencí, které hry poslední dobou následují, je opravdu zajímavý a určitě k němu budete mít co říct i vy, tak se o názory podělte v sekci pro komentáře.
1. Rodičové se stanou herními advokáty
Generace prvních hráčů stárne a mnoho z nich již má děti. Budeme se setkávat stále častěji s rodiči, kteří hrají a budou se aktivně podílet na výběru, kontrole a hraní her společně s dětmi. Hry se zároveň posunou více k rodinné zábavě pro dospělé a děti zároveň.
2. 360 stupňů svobody
Přes 34 % britských dětí pod 11 let vlastní tablet a jsou zvyklé na navigaci mezi digitálním a skutečným světem. V budoucnosti se setkáme s více hrami a systémy využívající skutečné periferie podobně jako Amiibo nebo Disney Infinity k ovládání digitálního obsahu. Dočkáme se více titulů, které kombinují média jako Quantum Break, ale i interaktivní platformy.
3. Nezávislé hry začnou experimentovat se skutečností
Zlevňování 3D tiskáren a NFC technologií umožní nezávislým tvůrcům naskočit na trend skutečných hraček interagujících s digitální hrou. První indie experimenty s alternativním ovládáním her již probíhají a klesající cena materiálů trend jen rozšíří.
4. Hranice mezi hrami a sociálními médii bude ještě tenčí
Hry se stále více stávají sdílenými zážitky mezi přáteli i neznámými hráči. Nejen konzole, ale často i hry samotné budou nabízet posílání obrázků na sociální sítě, nahrávání videí a sdílení informací s komunitou okolo titulu.
5. Zážitek pozorovatele
S rostoucí popularitou let'splayů na Twitchi a YouTube se hry budou soustředit i na to, jak vypadají, když je někdo ukazuje někomu jinému. Vzroste počet her předvádějící legrační scénky jako Goat Simulator a hry by mohly samy nabízet způsoby, jak hraní zaznamenávat lepším a hezčím stylem.
6. Éra průhledného vývoje her
Crowdfunding a Early Access bude čím dál častější pro menší studia. Vývojáři se naučí, jak využít předběžný přístup do her efektivněji pro vývoj. Možnost vrácení peněz zpět na Steamu pravděpodobně způsobí úbytek krátkých her.
7. Hráči jako tvůrci
Tady je to jasné. Buď jako moddeři nebo s editory od vývojářů, hráči se budou podílet na tvorbě obsahu her. Konzole se mohou trendu chytit a nabízet uživatelský obsah (ostatně vizte LittleBigPlanet, Fallout 4, Mario Maker).
8. Společné prostory pro vývojáře
Poroste počet "výtvarných inkubátorů", ve kterých komunity tvůrců budou pracovat na jednotlivých i společných projektech. Univerzity se budou na trendu podílet a podpoří experimenty bez investorů.
9. Nezávislé projekty se stanou vzory
Nízké ceny nástrojů umožní indie vývojářům častěji tvořit ambiciózní tituly pro čím dál větší publikum. Indie hry miniaturních studií ještě více proniknou do mainstreamu a budou určovat herní trendy.
10. Mainstreamové hry se stanou službami a platformami
Hry se budou zaměřovat na udržení hráčů u titulu skrze časté aktualizace a DLC. Firmy budou častěji interpretovat data o chování hráčů a podle toho hry uzpůsobí. Kromě největších značek se opustí každoroční vydávání nového titulu ve prospěch delšího zásobování obsahem.
11. Zpoplatnění sledování her
Let'splaye zdarma na internetu začnou vydavatelé zakazovat či omezovat a zajistí si vlastní podíl na výdělku. Ani eSporty se nebudou vysílat zdarma a diváci si pro jejich sledování zaplatí přístup k novým kanálům.
12. Evoluce crowdfundingu
Velké tituly jako Elite: Dangerous, Yooka-Laylee a Shenmue 3 otevřely bránu crowdfundingu větším projektům. Zároveň se tím zavede přísnější regulace zákonem, který bude řešit výsledky neodpovádající slibům a užívání prostředků jiným způsobem, než bylo popsáno v kampni (ehm, Godus).
13. Vzestup hráčů-seniorů
Hry více proniknou mezi důchodce a vývojáři se začnou novým trhem zabývat. Hry pro seniory nebudou tolik založené na reflexech, ale třeba na morálních a etických rozhodnutích. Hry se sociálními prvky by mohly zvedat náladu seniorům potýkajících se s osaměním.
14. Nakládání s trolly
Vývojáři, kteří přistoupili na crowdfunding, se naučí vzdorovat haterům a nakládat s nimi.
15. Tanec s platformami
Vývojáři budou více otevření změně zaměření na jinou platformu. Nyní mobilní vývojáři přestupují na PC kvůli levnějšímu způsobu získání uživatelů. PC vývojáři přechází na konzole, aby byli viditelnější. Konzoloví vývojáři přecházejí na mobilní platformy kvůli nižším nákladům na vývoj. Zároveň se PC segment rozdělil na hráče, co kupují speciální day-one edice her a ty, kteří čekají na slevové akce. PC vývojáři budou muset použít taktiky mobilních vývojářů a tvořit hry pro ten méně častý typ hráčů, kteří jsou ochotní zaplatit ve velkém. Tedy i praktiky F2P.
16. Virtuální a augmentované reality budou komerční
Vývojáři si nenechávají trend VR uplavat mezi prsty a velké korporace se také snaží vydat svoje platformy. Investoři na VR spoléhají a očekává se, že se z fenoménu stane masová záležitost pro spotřebitele. HTC Vive vychází na podzim, Oculus v únoru 2016, Morpheus o pár měsíců později, Microsoft má své HoloLens a Google je investorem v Magic Leap. Příští rok patří VR helmám.