Zpět na článek

Diskuze: Gris se dobře prodává a dostane nový update

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

leco77
leco77
Level 1 Level 1
10. 3. 2019 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: z toho jsem hrál jen Celeste a Stardw Valley a ani jedna z nich mi nepřišla dobrá... Ale ok... Ten seznam mi přijde dost vypovídající.. produkce Indie her chrlí tisíce her ročně a dobrých z nich je vyloženě pár.

Ale jo z toho seznamu chci určitě někdy Divinity zkusit, stejně jako Kingdom Come, až budou ideálně zdarma :-D

Mordo
Mordo
Level 1 Level 1
10. 3. 2019 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak se může někomu líbit taková Indie blitka?? :D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos: Pod "spíchnout", si představuju nějakou rychlou a nečistou práci, synonymum k "zbastlit". Rozhodně to není slovo, které bych použil u tříletého vývoje. Ale i tak mi tvůj komentář nedává moc smysl. Za prvé moc nechápu na co reaguješ, nikde jsem neříkal, že musí být velký tým. Za druhé, kvalitní hra prostě vyžaduje čas a talent, nestačí jen dobrý nápad a programování. Programováním assety nenakreslíš ani nevymodeluješ, a nápad ti nesloží hudbu, nenahraje zvuky ani nevytvoří kvalitní game a level design.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
12. 3. 2019 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos: Spíchli? Vždyť jim to trvalo 3 roky.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
11. 3. 2019 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ono se to nefiltruje skoro nikde, protože těch indie blbostí vidím tuny i na Xboxu a dělá z toho pořádný guláš ve store.

A závěry z toho nedělám, jen mi přijde trochu divné, kdy se skoro každá taková věc dokáže na sebe vydělat, i když kvalita indie her je velmi žalostná. Ano pár výjimek se najde, ale pořád ty výjimky se pohybují sotva na označení "dobré" a pak máš naprosté minimum "skvělých" her... paradoxem potom je, že i hra jako Divinity 2, která má v recenzích 93/100 na sebe sotva vydělala a nějaké pixel kok*tiny jsou na tom mnohonásobně lépe co se týče poměru nákladů na vývoj/tržeb a to nemusí jít ani o dobré hry. Takže ani to pravidlo co píšeš "Prodávají se akorát ty kvalitní, ta sračkózní většina zapadne." tady moc neplatí.

Ps: hudbu a knihu vytvoříš skoro zadarmo - můžeš u toho chodit do práce a žít normální život a ve volných chvílích na tom makat... u her potřebuješ několika členné týmy, kteří tomu musí věnovat tisíce hodin a potřebuješ i investovat do HW a SW potřebný na vývoj. Takže je jasné, že u knih a hudby bude vznikat plno srček, když to může dělat každý bez ničeho. Problém ovšem je, že nejvíce srček poměrově právě vzniká na poli her s tisíce mobilními, PC a konzolovými hrami...

leco77
leco77
Level 1 Level 1
10. 3. 2019 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mordo: spíše nechápu, že se najde tolik platících lidi :-D pak se nejede divit tomu množství studií, tisíce malých her atd., když lidi zkupuji ve velkém sebevetsi kraviny (nenapadá tuhle hru o které slyším prvně)...

Přitom dobrých Indie her bych za poslední 3 roky napočítal sotva na prstech jedné ruky...

Legoldos
Legoldos
Level 28 Level 28
12. 3. 2019 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: no spoustu dobrých indie her udělal malý tým lidí, třeba hollow knighta defakto spíchli 2 týpci, hudbu nepočítám

jde o to mít dobrý nápad (což je asi nejtěžší) a nebýt úplný noob na programování

@leco77: divinity origina sin 2 si vydělala hodně peněz nevím kde bereš že se málem nezaplatil
https://wccftech.com/divinity-original-sin-2-85m-revenue-2017/

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
11. 3. 2019 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: No, abys vydělal na knize, musíš do toho taky dost vložit. Když nepočítám vlastní práci, tak marketing rozhodně není zadarmo. Podobně s hudbou. Nástroje a nahrávací studio jsou docela drahé záležitosti v podstatě srovnatelné s nástroji na tvorbu indie her. (3A hry pak můžeš srovnat s megakoncertními turné).
U her a softwaru obecně je rozdíl hlavně v tom, že musíš dělat rychle, protože technologie strašně rychle stárnou.
V každém případě ale na indie scéně vznikají hry oceňované na velkých akcích a prosazují se i mezi 3A tituly, což nemůžeš popřít. To že vykoukne jen pár nejlepších a zbytek zůstane neznámý, je normální stav. Nevím, jak jinak by sis to představoval. Jestli se ti nelíbí, že se si na sebe vydělají i horší tituly, tak to je taky normální. Průměrný soukromý truhlář na vesnici si může žít docela slušně a obří velkoobchod s nábytkem mezitím může krachnout, pokud nebude nabízet zboží, o které je zájem a zároveň budou mít moc velké náklady.

rezz3t@gmail.com
rezz3t@gmail.com
Level 1 Level 1
10. 3. 2019 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

her jako sracek nestiham

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
10. 3. 2019 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mordo: Proč se snažíš trollit? Co ti to přináší?

Legoldos
Legoldos
Level 28 Level 28
14. 3. 2019 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: nemusíš hledat ve slově spíchli negativní konotace

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
11. 3. 2019 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Ne, drtivou většinu podobných her si opravdu nikdo nikdy nekoupí, jelikož se jedná o odpad spíchnutý jedním idiotem za pár hodin v Unity. To jsou hry, které zaplavují (nejen) Steam po stovkách. Když se mluví o indie hrách, tak tenhle odpad ani není třeba zmiňovat.

Prodávají se jenom hry, které vykazují nějakou míru kvality. A samozřejmě, že malé pixelartové hře stačí na ziskovost méně, než Divinity, to je snad naprosto logické, má řádově menší náklady, to není ani trochu paradoxní.

Kvalita indie her je v pořádku, ano, procento dobrých je malé, ale pořád je to takové množství her, že to člověk není schopen vše dohrát. Jako chápu, že z tvého pohledu jich moc není, ale to je spíš problém tvého (ne)vkusu než her samotných. Ty jsi spíš takový autíčkový konzolový typ hráče, než hráč, který má rád trochu umělečtější zážitky.

PS: Na tvorbu sračkózní hry nepotřebuješ ani tým ani tisíce hodin, stačí ti počítač, pár hodin času a Unity assety z warezu. Proto jich vzniká tolik. Na kvalitní hry potřebuješ spoustu času a talentu, proto jich je tak málo.

@Smaug.: +1

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
11. 3. 2019 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Tak samozřejmě, "indie" hru si může udělat každý idiot a jelikož Steam to nijak nefiltruje, tak jí může i vydat. Úplně nevím, jaké se tady z toho snažíš dělat závěry, je to naprosto normální situace, která se děje i v hudbě nebo knihách. Prodávají se akorát ty kvalitní, ta sračkózní většina zapadne.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
10. 3. 2019 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Nedivím se, že zrovna ty bys jich napočítal tak málo, přece jenom, patříš k těm, kteří nepoznají kvalitu i když je kope do hlavy.

Jinak říkáš za poslední 3 roky? Tedy od roku 2016? Tak pár nejprofláknutějších příkladů:

Cuphead, Dead Cells, A Hat in Time, Sunless Skies, Into the Breach, Enter the Gungeon, Frostpunk, Celeste, Divinity OS 2, Subnautica, Stardew Valley. Hollow Knight, Pyre, Beat Saber, Kingdom Come, Vermintide 2, Pillars of Eternity 2, Owlboy...

Reklama
Reklama