Zpět na článek

Diskuze: Google představuje službu Stadia

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

qwe5@seznam.cz
qwe5@seznam.cz
Level 1 Level 1
21. 3. 2019 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To sedíte hned u datacentra? V Praze v datacentru mám 0,5-0,7 ms, v práci okolo 2-3ms (sedíme prakticky na páteřní síti v Praze, ale zase to jde skrz firewally a hromadu switchů po baráku) a doma na vDSL ve městě cca 60 km za Prahou už je to 20-30 ms na Pražské google servery.

Pavel Makal
Pavel Makal
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malekith: Já mám poměrně slušný backlog, takže nedostatkem věcí na hraní (v příštích pár letech) netrpím. Ale měřil jsem si schválně ten ping, jak tu psal IDKFA, mám 1ms a 304/146 Mbps. Tak by to snad mohlo nějak rozumně fungovat. Uvidíme, jsem optimisticky zvědavý!

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JMBounce: Hele víš co, my to máme jednoduché :D. Nemusíme tu řešit jak dobře to bude technicky vyřešené. Než to k nám dojde, otestuje to za nás zbytek světa :D

Každopádně chudák Pavel, který rád vlastní všechny herní zařízení... Ale podle všeho na Slovensku to pojede dříve než u nás, takže.. Možná nám emigruje :D

qwe5@seznam.cz
qwe5@seznam.cz
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Řešíte jen poslední míly, ale jak to vypadá v síti dál? To, že si koupíte 100 Mbps přípojku neznamená, že tuto kapacitu máte celou dobu vyhrazenou pro sebe po celé trase až k vám - váš nejbližší distrbuční bod může být připojený k páteři třeba 1 Gbps, kterou ale sdílí klidně část čtvrti. Další co se může snadno zahltit jsou peery mezi sítěmi providerů po cestě k serveru. Navíc v odlehlejší lokalitách jsou distribuční body klidně propojené přes mikrovlnu. Takže stačí že bude hnusně a už si nezahrajete.

Aleš Adam
Aleš Adam
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady nejde o poptávku hráčů, o to, co hráči chtějí. Tohle funguje jinak. Korporace si udělá nějaký finanční plán a strategii a za tou pak jde, dokud není úplně jasné, že strategie nefunguje. Oni samozřejmě počítají s možností neúspěchu, to se u takto velkých korporací děje často. Zkouší to. To je běžné a správné. Něco se ujme, něco ne.

Hráči nevyžadovali ve hrách lootboxy, nulovou podporu modifikací, always online služby dokonce i u offline her, feministickomarxistická témata ve hrách, několik herních měn, ukončení podpory místního síťového hraní, zhloupnutí kampaní atd atd. Tohle všechno tu je, protože to chtěly korporace a ne protože si to žádali hráči. I ten Steam tu je, protože to valve chce. Pro hráče je podle mě výhodnější gog. Jenže marketing a reklama jsou fakt mocné a každého časem naučí, co mít rád. Ti co se to nenaučí, většinou prostě skončí s hrami. Ale já jsem vášnivý hráč hrající několik hodin denně a dokonce i tyhle věci mě od her prostě neodlákají. A navíc umírám, takže většiny věcí se ani nedožiju. ;)

Ale po technologické stránce je to zajímavé. Jen mám obavy z úplné ztráty kontroly.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také mám nějaké zkušenosti z budování telekomunikačních sítí a můžu říct, že značnou část lidí z hromadného streamovaného hraní vyřadí už HW výbava poskytovatelů připojení k Internetu. Zde mám na mysli zejména takové ty lokální poskytovatele s jednotkami tisíc uživatelů v menších městech a okolních vesnicích. I když není problém mít dnes WiFi připojení na 5,4 GHz se 100 Mbps rychlostí stahování, zkuste si změřit latenci těchto krabiček, když je zatížíte třeba těmi 100 Mbps, možná se budete divit, ale oproti latenci bez zátěže se dost značně zvýší. Nehledě na levné domácí routery, které i když mají 1 Gbps porty a jste na kabelu, tak po zatížení jde jejich latence naprosto do háje. A berte to tak, že ovládání znamená cestu tam a zase zpátky, takže si latence vynásobte dvěma. Není takový přesun na cloudové hraní jen tak.

bestiality@centrum.sk
bestiality@centrum.sk
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 01:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DÁDA007: Takze kdo si pamatuje na Google+?...:)

Geniálne a do bodky výstižné. +1

Nigfire
Nigfire
Level 0 Level 0
19. 3. 2019 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Jenže ty jsi úplně mimo. Při kompresi videa na YouTube nebo Netflix máš výhodu toho, že víš jak bude vypadat příštích několik framů, takže kompresní algoritmus je schopnej ten obraz spočítat tak aby nezabíral moc místa a přesto vypadal k světu. U her musíš přenášet obraz v reálném čase bez sebemenšího zpoždění, tam kompresní algoritmy zdaleka nemají takovou moc.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
19. 3. 2019 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@A.A.: vždy miluji názory těchto odborníků :-D jestli streamování her zatíží sítě? Asi o něco jo, ale oproti Netflixu, Youtube apod to bude skoro nic a když se tak dívám, tyhle služby nějakým zázrakem neshazují sítě a bez problému to zvládají...

takže se nabízí otázka, zda internet teď jede na hraně s nároky na sít, kdy stačí málo, jako například nově Stadia a vše se zhroutí, nebo se ZASE vůbec nic nestane?

Další věc samozřejmě mody, které na konzolích taky u 99,9% her nejsou a vůbec nikoho to nezajímá, stejně tak většinu hráčů na PC... mody jsou samozřejmě pro někoho zásadní, ale pro tyto streamovací služby to bude mít minimální vliv na počet uživatelů, protože jde o zanedbatelný počet.

Kontrola nad vlastním HW - stejný případ jako u modu, ale tady to je snad v ještě menší míře. Většina lidí má prostě HW a nechce se do toho vrtat, chtějí ho jen používat a hrát na něm hry. Navíc lidi jsou zvyklí na kompletní zařízení, mobily, smart tv, notebooky, konzole - nikde tu kontrolu nad HW nemáš a nikoho to netrápí. U PC většina lidí to samé - koupí PC a konec. Pak máš samozřejmě fandy do sestavování, skládání PC, ale věř, že tohle drtivá většina lidí nechce řešit a vůbec je to nezajímá.

Takže ano, pár negativ to má pro specifické skupiny lidí, jenže to samé se dá říct i naopak a zatím to vypadá, že výhody Stadia docela dost převyšují výhody PC sestavy na hry.

- přijdeš o mody
- přijdeš o "kontrolu nad HW
+ neřešíš HW
+ hra se zapne hned, bez instalace, načítání
+ kvalita bude lepší, než u drtivé většiny PC sestav hráčů
+ můžeš hrát na čemkoliv
...

qwe5@seznam.cz
qwe5@seznam.cz
Level 1 Level 1
19. 3. 2019 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radim: a v jakém rozlišení na to koukají? Doma na VDSL 2/20 už FullHD nestíhá. U pasivního streamu je ti odezva celkem jedno - jen nesmí moc kolísat. U hraní máš problém, že ovládání bude reagovat se zpožděním - to že zmáčkneš klávesu letí nejprve k serveru a pak zpět k tobě reakce, což i v evropě může být i okolo 100 ms, vzhledem k tomu, jak už dneska hráči řeší takové malečkosti jako odezva myši případně i obrazovky, tak tady ti ty signály lítají řádově úplně jinde. Pokud jsi ve velkém městě - ideálně Praha, Brno, Ostrava, tak s tím asi problém nebude, ale někde v horní dolní, kde ta infrastruktura nebude takové to bude určitě problém.

DÁDA007
DÁDA007
Level 1 Level 1
19. 3. 2019 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Presne...jedna vec sou jak rikas laboratorni podminky a druha vec je prace...@qwe5:

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pavel.makal: Tak budem doufat, že se google brzo umoudří :D
( rozhodl jsem se odstranit marosha z tohoto světa )

JMBounce
JMBounce
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IDKFA: Zkusil jsem ten test a dostal jsem se na 8ms. Download 283,7Mb/s Upload 19,9Mb/s. Ťen zbytek do 300Mb/s mi momentálně krade manželka na PS4 :-D

JMBounce
JMBounce
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dokud nezačali mluvit o 4K 60FPS tak jsem měl neutrální postoj. Ale nyní mě to zajímá. Tohle je budoucnost. O různé latence a lagy se nebojím. Technologie jde dopředu. Navíc už nejsem nejmladší a ty reakce už taky nejsou takový. Takže těžko poznám rozdíl mezi 1ms či 10ms (obrazně řečeno). Ani o internet se nebojím. Na Youtube nemám problém sledovat v 8K 60fps a do toho stahovat hru. Nějakou dobu tu může být tahle služba po boku klasických konzolí než se budou nuceny taky transformovat na tyto služby. Always online mě netrápí protože to vždycky jsem. Módy mě nezajímají. Hry do bazaru neprodávám, protože drtivou většinu jedu digital. Za přijatelnou cenu odevzdám mojí "herní svobodu" bez problémů. Není to výhoda jen pro vývojáře a vydavatele. Při rozumně nastavené cenovce nemusím kupovat nový HW a pokud to opravdu bude jako herní Netflix tak na tom ušetřím taky. A mimo jiné konečně zmizí DRM protože piráti budou mít smůlu. A tyhle potrefený husy budou řvát nejvíc :-D Za mě palec nahoru. Za pár let si stejně budeme říkat jak jsme mohli hrát na klasických konzolích. Jak to bylo pomalý. A to instalovaní, nedostatek paměti na disku atd.

Aleš Adam
Aleš Adam
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47: U WiFi kolikrát stačí, když rozkvete strom před barákem a je rušení. Bez drátů to podle mě zatím nepůjde. Však Google prý chce budovat vlastní sítě. To je chci vidět. Ještě teď vidím ten jejich plán balónů, z kterých se bude šířit internet. Už vidím, jak kladou někde optiku kór v době, kdy takové akce vyžadují milion povolení a licenci pro vstup na trh. A protože Google nerad platí daně, úplně vidím, jak mu vyjdou všude vstříc.

chcikecat@seznam.cz
chcikecat@seznam.cz
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@madPav3L: Tak tak.O podporu UltraWide se docela bojím, tak jako ony mody, typicky dodatečná lokalizace.

madPav3L
madPav3L
Level 25 Level 25
20. 3. 2019 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všechno to bude jenom o zájmu uživatelů, nějaké si to asi najde, ale já si to nedovedu představit používat.
První a asi hlavní věc input lag, hrát hry s extra ~50 ms lagem, to není něco po čem toužím. Někdo to bude mít možná lepší, ale myslím, že většina lidí takový internet nemá.
Zadruhé, odstřihnutí od jakékoliv modifikace hry, ať už by to byla třeba čeština, módy, úprava konfiguračního souboru a nebo třeba exe souboru pro přidání podpory 21:9.

Tomee
Tomee
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marosho: Rozhodně bych nenazval A.A všeználkem, jen napsal, že má pochyby z technického pohledu, tak lidského, kdy tady jsou pokusy korporací ovládat hráče. Na to první ti stačí mít jen trochu zkušeností i z pozice laika... protože zde jsou doslova desítky projektů, které byly úplný fail a byly dělány těmito "odborníky" z googlu, microsoftu atd...

Služba zní fajn, ale dokud tu nebude, tak to nebudu řešit, jsem spíš skeptik v tomto, ale nemyslím si, že zde máme takové připojení a nebudeme pro google atraktivní...snad se pletu

@leco77: proč PS now běží jen v 19ti státech (přičemž třetina je v beta verzi) a stream běží na 720p, 30fps a stereo zvuku??

O mixéru jsem slyšel naposled od Philla na loňské E3 a teď od tebe, tak nevím. Ale na Twitchi je podle streamerů delay cca 8 sekund...

Aleš Adam
Aleš Adam
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 01:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Googlu a dalším společnostem jde o to sebrat hráči kontrolu a vzít si ji pro sebe. Pro tyhle společnosti je to i přes velké investice výhodné, protože mít kontrolu, to je velká věc. O to se dávno pokouší Steam a další a bez totální odříznutí uživatele svůj cíl dosáhnout úplně nemohly. Teď to půjde. Google to nedělá pro pokrok lidstva a dobro hráčů ale pro sebe. Nemyslete si, že vám časem do streamu nepřibudou reklamy a že vás nebudou dataminovat a to tentokrát realtime. Super představa.

Samozřejmě přenos dat hry v realtime je úplně něco jiného než přenos videa. Na druhou stranu určitě budou mít hotovou novou kompresy. Já nezpochybňuju, že to nepůjde. Zatím ale určitě ne u nás a určitě to není nic dobrého pro hráče, jako jsem já. Řada jiných to ocení. To jsou hráči, co neznají módy, co neznají svobodu hraní, jak jsem ho poznal já. Nová generace už spracována korporací. Však komu dnes vadí mikrotransakce, always online a třeba feminizace her, že? Chápu, že spousta mladých hráčů ani nepozná, co je špatně na dnešních hrách typu Battlefield.

Google a třeba Facebook měly řadu projektů, které pohořely. Jistě, oni mají lidi, či by si se mnou vytřeli zadek, ale stejně už pohořely a já tím pádem mohu mít pochyby a nemusí se mi idea streamování her obecně líbit. Prostě nemusí a důvody jsem uvedl.

qwe5@seznam.cz
qwe5@seznam.cz
Level 1 Level 1
19. 3. 2019 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co současná telekomunikační infrastruktura? Už vidím jak v praxi streamuje v 8K každý hráč... možná tak někdo kdo sedí na pořádné optice kus od corové sítě providera, ale pro širší rozšíření je to nepoužitelné. Asi jako kdyby měli všichni přejít na elektromobily. V laboratorních podmínkách, kdy to bude používat jen pár lidí to fungovat bude, ale v reálném provozu moc ne, protože na to není současná infrastruktura postavená. Pak ještě záleží kde budou servery - do USA je to cca 120-200 ms nejkratší trasou, pokud jsou všechny podmořské kabely ok. V případě problémů kdy se to žene přes Asii a pacifik klidně i 500+.

DÁDA007
DÁDA007
Level 1 Level 1
19. 3. 2019 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takze kdo si pamatuje na Google+?...:)

JMBounce
JMBounce
Level 1 Level 1
21. 3. 2019 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@qwe5: Já jsem 100km od Prahy a nemám problém. Mám net od UPC a s jejich internetem jsem velice spokojen. Stabilita super a internet nevypadl již několik let. Naplánované údržby mají pouze přes noc. Nedávno mi zdarma měnili router za lepší který zvýšil stabilitu wifi. A cena odpovídá kvalitě.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JMBounce: Na kabelu asi problém nebude. Já jsem na vesnické wifině a pokud jde o průměrnou rychlost přenosu nebo latenci, tak to asi taky nebude velký problém (30 Mbit/s by na FullHD stačit mohlo a ping 8 až 22 ms taky ujde). Spíš bych se obával stability, kdy menší poskytovatelé nebudou schopni zajistit dostatečný bitrate nepřerušeně po delší dobu.

qwe5@seznam.cz
qwe5@seznam.cz
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JMBounce: od cca 100+ ms to určitě poznáš a asi to nebude úplně příjemné na hraní, když vstup se bude rozcházet s tím co vidíš.

qwe5@seznam.cz
qwe5@seznam.cz
Level 1 Level 1
20. 3. 2019 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JMBounce: Technologie jde dopředu, ale pořád tu máš fyzikální limity, za které jít nelze. Už z principu, pokud pohnu myší, která je připojená na několika cm kabelu, tak ta reakce bude někde jinde, než když se tenhle signál prožene přes x síťových směrovačů, převodníků několik desítek/stovek km daleko, zpracuje serverem a letí zase zpět.

Reklama
Reklama