Gamescomové dojmy z Dead Island 2 - herní i vývojové povstání z mrtvých
i Zdroj: Plaion
Preview Článek Gamescomové dojmy z Dead Island 2 - herní i vývojové povstání z mrtvých

Gamescomové dojmy z Dead Island 2 - herní i vývojové povstání z mrtvých

Radek Raudenský

Radek Raudenský

24. 8. 2022 22:23

Naprosté fiasko by nakonec mohlo dopadnout dobře. Dead Island 2, ještě před několika měsíci opovrhovaný projekt, byl znovu oznámen a my jsme na Gamescomu měli dokonce šanci si hru zahrát.

Reklama

Jen málo her obklopuje takový příběh, jako právě Dead Island 2. Leckoho může překvapit, že o něm víme už dlouhých osm let. Právě v roce 2014 jsme se dočkali legendárního traileru s chlapíkem běžícím po molu v Los Angeles. Stejně jako trailer si i hra žila svým velice divokým životem. Vývoj se postupně přeléval mezi několika studii a hráči se začínali bát, že hra vlastně nikdy nevznikne. Jen před pár týdny se ale začaly objevovat spekulace, že Dead Island 2 stále žije, a to dokonce do té míry, že se objeví na Gamescomu. Těžko uvěřitelné spekulace se nakonec staly skutečností, a co víc – vydavatel Deep Silver na herní konferenci dokonce přivezl i hratelné demo, které jsme si na stánku Plaion mohli zahrát. A dámy a pánové, Dead Island 2 nevypadá vůbec špatně.

MODERNÍ HRA Z ROKU 2014

Jak jsem už zmínil, původně bylo Dead Island 2 oznámeno v roce 2014, aktuální podoba hry ale nemá s původní verzí nic společného. Jak sami vývojáři prozradili, licenci přebrali už v roce 2018 a bylo jasné, že se hra musí postavit úplně od začátku. I to je ve výsledku důvodem toho, proč vypadá opravdu dobře. Nemusíte se bát žádné zastaralé grafiky, což konec konců odhalil už gameplay trailer. V něm ale byly vidět pouze střípky, hra vypadá skvěle i v nesestříhaném pohybu. Navíc jsme hráli demo, které se odehrává v noci, s celou scénou si tak nemohly pohrávat paprsky poledního slunce. I ve tmě jsem si ale užíval detailní grafiku a vůbec bych se nedivil, kdyby hra vznikala na Unreal Engine 5. 

Líbí se mi detaily, které hra propůjčuje zombiím. Kromě jejich značné variability, kdy sem během hraní asi ani nezaznamenal dva stejné protivníky, si dali vývojáři záležet na detailech jejich poškození. Když do mrtvého masa tnete sečnými zbraněmi, objeví se obrovské řezné rány odhalující shnilé vnitřnosti. Naopak tupé zbraně nekompromisně odtrhávají končetiny nebo kusy těla a postupně se tak prosekáváte ke svému cíli.

Tím mi upřímně spadl obrovský kámen ze srdce. S postupujícími léty spekulací a zkazků o problematickém vývoji začali být skeptičtí snad i ti největší fanoušci. Sám jsem se obával, že kvůli obrovským utopeným prostředkům se bude neustále překopávat původní build hry a postupně se tak bude lepit porcelánová váza. Naštěstí se tak neděje a je to dobře.

CHCE TO MÁLO

Na prezentaci jsme měli možnost hrát asi dvacetiminutovou ukázku, tudíž samozřejmě nejde o zcela reprezentativní kus. I přesto na Dead Island 2 vnímám spoustu dobrých a špatných vlastností. Grafiku jsem popsal, podobně dobře na tom je i soubojový systém. Jde o typicky velice křehkou záležitost, ve které musí fungovat spousta dílčích prvků dohromady. V praxi ale můžu říct, že souboje jsou hezky dynamické, nikterak zbytečně dlouhé, ale zároveň vám potřebné tři až čtyři zásahy do zombie dají pocit, že proti vám nestojí neškodný panák, ale skutečně nebezpečný nepřítel. Někteří z nich se navíc nedají zásahem jen tak odbít (nebo snad odbýt?) a i přes šeredná zranění se na vás dále vrhají. V tom vám pomůže buď úskok, nebo možnost protivníka odkopnout. Chce to ještě trochu ladění, jelikož po chvilce cviku stačilo před nepřáteli (tedy především před bossem) neustále odskakovat dozadu. 

Souboje jsou hezky dynamické, nikterak zbytečně dlouhé

Hra nabídne opravdu bohatou nabídku zbraní – tím nutně nemyslím celý katalog, ale počet zbraní, které můžete nosit u sebe. Je jich rozhodně přes 10, nejzajímavějšími budiž třeba drápy ve stylu Wolverina, hasičská sekera s raketovými tryskami nebo UZI. Každá zbraň se chová jinak, ale rozdíl poznáte především v rychlosti animace. A právě tady přichází asi první problém. Nejde o nic závažného, animace máchání zbraní jsou ale zkrátka podivné. Prvně mi přišly zbytečně pomalé, po chvíli přemýšlení mi ale přijde, že zkrátka nedávají ten správný pocit „zásahu“. Právě pomalejší a těžkopádnější zbraně jako sekera nebo kladivo nedávají v rukou najevo, že jste nepřítele pořádně udeřili – což je navíc vidět na jeho těle. Animace nepřátel jsou skvělé, ať už jde o klasický útok, nebo právě zásah. Vše působí věrně a především plynule. I gunplay zatím nepůsobí úplně ideálně, to jsou ale prvky, které se do vydání v příštím roce ještě mohou změnit.

Dead Island je survival mlátičkou, asi je tak zbytečné hodnotit generické pátrání po zdrojích energie nebo postup přes rozbitý most. Na úplném konci jsem se střetl s bossem, zombie klaunem. Designově vypadá opravdu skvěle a při přiblížení vynikla i detailní grafika. Samotný souboj ale už tak převratný nebyl. Boss má jeden set pohybů, před kterými můžete jednoduše odskočit. Jakmile jej pak dostatečně omlátíte, odběhne k mrtvole, na které si začne doplňovat životy. Stačí jej ale vyrušit a bojovat dál, a to i třeba se speciální schopností postavy. Ta se nabijí při souboji, její spuštění pak hráče na chvíli přemění taktéž v zombie, která uděluje vysoké poškození a doplňuje si životy. 

JE TU NADĚJE

Musím říct, že jsem byl z Dead Island 2 hodně pozitivně překvapen. Hra vypadá parádně, nejen graficky, ale i jako celek – i když lépe než parádně bych možná řekl nadějně. Po dosavadním fiasku se totiž zdá, že se hra konečně správně chytla a vývojáři z Dambuster Studios, kteří paradoxně pod Deep Silver pracovali jen na dvou hrách, ví co dělají a pustili se do práce s vervou. Stačí málo a hra může dopadnout fantasticky. I když ale tvůrci nevypilují zmíněné chybky a bude fungovat zbytek hry (především se dočkáme zajímavého světa), máme zaděláno na solidní hru, která se v rámci žánru postaví třeba vedle Dying Light.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama