Gameplay z chystaného MMORPG Chrono Odyssey ukazuje sílu Unreal Enginu 5. Titul vypadá nádherně
i Zdroj: Npixel
Novinka Gameplay z chystaného MMORPG Chrono Odyssey ukazuje sílu Unreal Enginu 5. Titul vypadá nádherně

Gameplay z chystaného MMORPG Chrono Odyssey ukazuje sílu Unreal Enginu 5. Titul vypadá nádherně

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

7. 5. 2023 10:10 1

Pokud jste naladěni na oficiální YouTube kanál PlayStationu, popřípadě se zajímáte o to, co zrovna plodí MMO scéna, Chrono Odyssey vám zřejmě neušlo. Ostatně, divili bychom se, kdyby ano. Dva roky oznámený titul je totiž se svou novou ukázkou k vidění de facto všude, a to jak kvůli hratelnosti vycházející z Devil May Cry, Monster Hunter a Dark Souls, tak i kvůli grafice, jež potvrzuje slova autorů o "next-gen" zážitku.

Reklama

  • Jihokorejské studio Npixel představilo první ukázku hratelnosti ze svého chystaného MMO Chrono Odyssey
  • Titul pohání Unreal Engine 5 a sází také na mohutné bitvy stovek hráčů a manipulaci s časem
  • Je plánován pro PS5, Xbox Series a PC (Steam) bez konkrétního nebo i přibližného data vydání

Hned na úvod je vhodné říct, že označení next-gen MMO v tomto případě skutečně není úplně přehnané, protože hra jihokorejského studia Npixel vypadá jednoduše parádně. Chystaná akce pro PS5, Xbox Series a PC se minimálně v traileru prezentuje totiž výrazně pokročilou grafikou, která, bude-li realizována takto i pro finální verzi, bude zřejmě představovat nový etalon na poli MMO. 

Ostatně, konkurence v této kategorii není vysoká, takže i kdyby se tato pomyslná laťka nakonec snížila, bude i tak tvrzení platné. Většina populárních MMO ostatně už vznikla před více než dekádou (stačí vzpomenout třeba Elder Scrolls Online, Final Fantasy 14 nebo World of Warcraft), takže jejich engine pamatuje hodně. A tím myslíme opravdu hodně. Chrono Odyssey na druhou stranu inovuje v grafice i hratelnosti. Vzniká v novém Unreal Enginu 5 a je to na něm znát. Ve svém repertoáru mísí krásné prostředí, které se ukazuje v nočním i denním osvětlení, od hradeb přes hory až pole, jejichž tráva vypadá fotorealisticky, až po oslnivé bitvy u řek oslněné nočním měsícem a opulentní architekturu. Pokud budeme tedy uvažovat, že hra bude vypadat takto, opět lze zmínit, že by se jednalo o velmi dobře vypadající hru, i pokud by byla pro jednoho hráče. My se zde nicméně bavíme o MMORPG, takže je to ještě působivější. Tedy alespoň pro mě.

Pokud byste mě-li nicméně i tak stále pochybnosti, zda to náhodou i kvůli autorů celé blamáž a směs prázdných slibů, o skutečnosti projektu by vás možná mohlo přesvědčit zastoupení Sony. Titul se totiž v rámci marketingu dočkal vedle nového gameplaye i vlastního článku na blogu PlayStationu – a právě z něj se dá dále čerpat. 

Podíváme-li se totiž na konkrétní prvky, které tým popisuje na poli tohoto článku, jako první přichází ke slovu tzv. Chrono neboli funkce času. Záhadná síla Chronotectoru v sobě totiž podle autorů ukrývá klíč k odemknutí plného potenciálu vaší cesty, a to jak v boji, tak i v průzkumu. Jak budete procházet herním světem po boku stovek hráčů a svádět bitvy proti ostatním frakcím i obřím bestiím pochopíte prý význam této síly, která pohání nejen příběh, ale i vaši postavu. Díky schopnosti manipulovat s časem budete moci totiž čas ovládat přímo i nepřímo. Budete jej moci např. zcela zamrazit, čímž ovládnete situaci, či také přetáčet anebo prozkoumávat jiné časové linie a zdolávat náročné výzvy.

Vstup do světa Setery, do kterého vás hra takto uvítá společně s dalšími hráči, je nicméně vedle časo-hrátek poutavý i jinak -- např. přírodou. Hra skrze grafiku láká především na členitost  krajiny i měst, které průběžně mění tak, aby byly jiné s postupujícím ročním obdobím.

Boj je údajně také nevšední, nicméně zda tomu tak opravdu je, si ověříme až s plnou verzí. Vše je alespoň nyní popisováno totiž vcelku typicky. Bojování stojí na tradičním trojlístku: včasného útoku, obrany i úskoku, přičemž do všeho promlouvá i plynulé přepínání zbraní v reálném čase – tj. nic přelomového. Nicméně, jak říkají sami vývojáři, ještě neukázali všechny karty, což bude nejspíše souviset s hrátkami s časem. Máme být připraveni např. na to, že i když vše načasování kolem soubojů po delší době ovládneme, musíme se mít i tak stále na pozoru – neboť jak naznačují  – útoky nepřátel možná nejsou smrtící jako ve hrách od FromSoftu, i tak jsou ale výzvou, což má zvyšovat napětí a strategický element.

Ostatně, strategie, kterou titul nabízí, přichází do hry i skrze systém tříd, kterým autoři vše zakončují. Hra sama o sobě bude při svém vydání, které zatím nemá ani rok, nabízet celkem šest různých tříd  – konkrétně šermíře, rangera, čaroděje, paladina, berserkra a asasína –, přičemž zapomenout nelze ani na úpravy, jako je pohlaví či vzhled, nebo volba stylů boje.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama