Game Boy Color měl umět spoustu přelomových funkcí včetně emailu nebo zpravodajství, rozšíření ale nevzniklo
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Game Boy Color měl umět spoustu přelomových funkcí včetně emailu nebo zpravodajství, rozšíření ale nevzniklo

Game Boy Color měl umět spoustu přelomových funkcí včetně emailu nebo zpravodajství, rozšíření ale nevzniklo

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

27. 12. 2021 11:56

Historik a novinář Liam Robertson na svém youtubovém kanálu zveřejnil velmi zajímavé odhalení. Zjistil totiž, že společnost Nintendo před více než 20 lety plánovala rozšířit svou tehdejší handheldovou konzoli Game Boy Color o rozšiřující model PageBoy. Ten měl přinášet tehdy spíše sci-fi funkce v podstatě suplující připojení k internetu.

Reklama

  • Dosud neznámé rozšíření Game Boy Color měl umět řadu přelomových funkcí
  • Šlo o připojení k síti umožňující čtení zpráv nebo třeba sledování televize
  • Projekt vznikl v roce 1998, po čtyřech letech byl ale ukončen kvůli nedostupnosti sítí

Dle Robertsona měl PageBoy umožnit malému přístroji komunikovat s ostatními uživateli, přijímat klasické zprávy, sportovní zpravodajství, předpověď počasí, pochopitelně i novinky ze světa her a údajně bylo v plánu i živé sledování televizního vysílání. Snad není třeba podotýkat, že na konci devadesátých let byly podobné možnosti v přenosných zařízeních v plenkách a plného rozvoje se dočkaly až v následujících letech.

PageBoy měl využívat technologie přenosu po sítích tehdy vlastních pagerům (z toho také vyplývá název projektu). Autor videa prý hovořil s některými inženýry, kteří tehdy na PageBoyi pracovali. Americké Nintendo bylo po první ukázce v roce 1999 z nápadu nadšeno a dalo vývojářům zelenou, ti pak projekt připravovali celé tři roky. Vývoj ale zároveň řešil i to, zda vůbec PageBoy lze reálně dotáhnout do produkční fáze a zda se firmě v takovém případě vyplatí.

PageBoyi nakonec zlomila vaz nedostupnost sítí, na kterých měl být závislý. Nintendo si údajně vážilo toho, že jsou konzole Game Boy univerzální a můžou na nich hrát zákazníci z celého světa bez rozdílů. Vhodné sítě ale existovaly jen v několika místech světa, především ve Spojených státech. Po dlouhé době, v červenci roku 2002, byl tedy projekt ukončen. Robertson ale upozorňuje na to, že některé koncepty setrvaly a později z nich vznikly dnes obvyklé funkce. Nintendo například přes PageBoy hodlalo hráčům živě “streamovat” videa, mohlo tedy jít o jakousi ranou představu dnešních Directů. Chatování a zasílání obrázků pak bylo běžnou součástí konzolí (3)DS nebo Wii U.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama