Game Boy Color měl umět spoustu přelomových funkcí včetně emailu nebo zpravodajství, rozšíření ale nevzniklo
Historik a novinář Liam Robertson na svém youtubovém kanálu zveřejnil velmi zajímavé odhalení. Zjistil totiž, že společnost Nintendo před více než 20 lety plánovala rozšířit svou tehdejší handheldovou konzoli Game Boy Color o rozšiřující model PageBoy. Ten měl přinášet tehdy spíše sci-fi funkce v podstatě suplující připojení k internetu.
- Dosud neznámé rozšíření Game Boy Color měl umět řadu přelomových funkcí
- Šlo o připojení k síti umožňující čtení zpráv nebo třeba sledování televize
- Projekt vznikl v roce 1998, po čtyřech letech byl ale ukončen kvůli nedostupnosti sítí
Dle Robertsona měl PageBoy umožnit malému přístroji komunikovat s ostatními uživateli, přijímat klasické zprávy, sportovní zpravodajství, předpověď počasí, pochopitelně i novinky ze světa her a údajně bylo v plánu i živé sledování televizního vysílání. Snad není třeba podotýkat, že na konci devadesátých let byly podobné možnosti v přenosných zařízeních v plenkách a plného rozvoje se dočkaly až v následujících letech.
PageBoy měl využívat technologie přenosu po sítích tehdy vlastních pagerům (z toho také vyplývá název projektu). Autor videa prý hovořil s některými inženýry, kteří tehdy na PageBoyi pracovali. Americké Nintendo bylo po první ukázce v roce 1999 z nápadu nadšeno a dalo vývojářům zelenou, ti pak projekt připravovali celé tři roky. Vývoj ale zároveň řešil i to, zda vůbec PageBoy lze reálně dotáhnout do produkční fáze a zda se firmě v takovém případě vyplatí.
PageBoyi nakonec zlomila vaz nedostupnost sítí, na kterých měl být závislý. Nintendo si údajně vážilo toho, že jsou konzole Game Boy univerzální a můžou na nich hrát zákazníci z celého světa bez rozdílů. Vhodné sítě ale existovaly jen v několika místech světa, především ve Spojených státech. Po dlouhé době, v červenci roku 2002, byl tedy projekt ukončen. Robertson ale upozorňuje na to, že některé koncepty setrvaly a později z nich vznikly dnes obvyklé funkce. Nintendo například přes PageBoy hodlalo hráčům živě “streamovat” videa, mohlo tedy jít o jakousi ranou představu dnešních Directů. Chatování a zasílání obrázků pak bylo běžnou součástí konzolí (3)DS nebo Wii U.