Fumito Ueda o Last Guardian: to zvíře je orel!
Poslední číslo magazínu Famitsu přineslo obsáhlé interview, které částečně představuje PS3 projekt The Last Guardian a na otázky v něm odpovídá pan ICO a Shadow of the Colossus, čili Fumito Ueda.
Přestože se hra na západě bude jmenovat The Last Guardian, v Japonsku ji hráči budou od teďka znát pod názvem: "Obrovský lidi požírající orel Toriko". Onen orel názvu přitom odkazuje na potvůrku známou z oficiálního E3 traileru a z neoficiálního „Project Trico“ traileru, který se objevil v průběhu května.
Pokud vám vrtá hlavou, jak tvůrci přišli na to, že je to orel, když to spíše připomíná mix draka, kočky a psa, tak zůstaňte v klidu. Sám Ueda Famitsu prozradil, že zvířátko vypadá tak podivně záměrně. Kdyby se mělo podobat kočce, nebo psu, tak by hráči snáze odhalili nedokonalosti v jeho pohybech a chování. Navíc by některým hráčům bylo více, či méně sympatické podle toho, jestli mají rádi kočky, nebo psy. Proto se zvíře ničemu skutečně nepodobá a schválně vypadá divně. Jeho podoba byla navíc částečně ovlivněna designem hry, což se pravděpodobně týká hlavně krysího ocasu, křídel a spousty chlupů.
Jestliže vzhledově je zvíře hodně divné, jeho pohyby jsou dle redaktorů Famitsu (s čímž po zhlédnutí videa souhlasíme) hodně plynulé a působí přirozeně. Ueda sám si myslí, že to je dáno tím, jak měl v mládí rád zvířata a staral se o ně, byl často v jejich společnosti. Dostal tím do oka cit pro pohyby psů, koček a jiných mazlíčků, což pak využil při navrhování pohybových animací potvůrky v The Last Guardian.
Samotné zvíře je podle všeho základem hry na několika úrovních. Jeho interakce s chlapcem bude sloužit k řešení situací ve hře, ale i k vyprávění příběhu. Zřejmě tvůrci počítají s tím, jak si hráči toho přerostlého psokočokoorla oblíbí a budou pro něj plakat, až mu půjde o život. Ale kdo ví, třeba to bude jinak.
Každopádně, o tom, jak chlapec „orla“ potká, Ueda nic neprozradil. Jisté je pouze to, že chlapec bude muset orla krmit, vytahovat mu kopí od nepřátel z těla a obecně se o něj starat, což by mělo od ptáka vyvolat sadu rozličných reakcí dle situace a způsobu interakce. Tvůrci však stále bojují s tím, jak péči o ptáka vybalancovat, aby se z toho časem nestala pro hráče otrava.
Jinak bude orel chlapci, který je slaboučký, malý a nic moc sám neumí, ani nemá speciální schopnosti, sloužit jako prodloužená pravá i levá ruka. V E3 traileru sice bylo vidět, že chlapec bude schopen běhat, skákat, házet něco po nepřátelích, popřípadě je zneškodňovat s pomocí interaktivního prostředí (pasti a podobně), ale jinak se bude o pomoc obracet k orlovi. Aby mu pomohl s nepřáteli, přenesl jej na zádech někam jinam, rozbil překážku a podobně.
A právě v tom, jak k tomu ptáka přinutit se skrývá jedna část hratelnosti The last Guardian. Orel totiž nebude moc chytrý, bude spíše reagovat na specifické podněty, a bude na hráči, aby ho přiměl dělat, co je třeba: být zticha, vzlétnou určitým směrem, zneškodnit nepřátele a podobně. Na tomhle bude jistě postavena nejenom řada akčních sekvencí, ale i hádanek a puzzlů.
Ueda naznačil, že by do hry rád implementoval jisté online prvky, svůj záměr však blíže nespecifikoval. Stejně tak jen naznačil, že se ve hře sice nebude nic nahrávat, ale úplně volnou ruku v pohybu a plnění úkolů mít hráč nebude. V souvislosti s herním světem je stejně zajímavější přítomnost a naznačená velká úloha elementů typu vítr, které budou mít krom jiného přímý vliv na chování orla.
The Last Guardian zatím nemá stanoven ani předběžný termín vydání. Hádáme však, že to letos nebude. To už bychom o hře věděli touto dobou mnohem víc.