Frostpunk se dočká pokračování zasazeného 30 let po klimatické katastrofě prvního dílu
Vývojáři z varšavského studia 11 Bit přinášejí se rozhodli přinést protiváhu k sílícímu trendu odkladů. Ve znamení nového začátku a lepších, byť mrazivých zítřků oznamují druhý díl strategie Frostpunk, navazující na úspěch tři a půl roku starého předchůdce.
- 11 Bit Studios ohlašují Frostpunk 2
- Hra bez jakéhokoli data vydání zatím míří pouze na PC
Jak už vývojářské studio dříve předesílalo, v jeho současné produkci se nachází trojice projektů. Frostpunk 2 je do dnešního dne prvním, který je nám znám, byť i zde je nutno dodat, že se hra stále nachází v rané fázi vývoje. I z tohoto důvodu není nad rámec aktuálního ohlášení PC verze známo, v jakém termínu hra nakonec vyjde, popř. zda se objeví i na konzolích. Uvážíme-li nicméně minulost jejího předchůdce, jehož konzolová verze dorazila rok a půl za návštěvou PC, lze nejspíše očekávat, že ani majitelé PlayStationu a Xboxu nebudou ochuzeni.
Zavítáte-li v současné době na profilovou stránku titulu na Steamu, kam hra dorazí vedle Epicu a GOG, můžete se dočíst, že pokračování nabídne z hlediska příběhu hlubší pohroužení do budoucnosti poničeného světa. Ani po třech desetiletích od sněhové bouře, která zavála zahalila smrtící zimou a odstartovala radikální změnu života, totiž nedošlo na kýženou oblevu, a hráči tak musí stále čelit klimatickým výzvám i nežádoucím projevům lidského chování.
V roli vůdce další ze série metropolí přežívajících na málu, co lze v bezbřehé pustině dohledat, budeme znovu nuceni vládnout železnou rukou, činit těžké morální volby a nastolit vlastní řád. Podle zpráv co-directora Jakoba Stokalskiho nebude Frostpunk 2 navíc pouhou recyklací, ale výraznější evolucí původního konceptu. Dopomoci by k tomu měla podle jeho slov i skutečnost, že se vývojářské studio od prvního dílu značně rozrostlo a v současné době jej tvoří bezmála 70 zaměstnanců.